Ta vprašanja so pro teh letih normalna, med 6. in 9. letom (pri puncah prej kot pri fantih) se pospešeno razvija socialna kognicija, kar pomeni, da otroci začenjajo vse bolj razumeti dinamične meodsebne interakcije in te interakcije tudi radi spremljajo (kot si napisala za sedemletnika). Razvija se razumevanje samega sebe in drugih (npr. multiplih socialnih vlog - moja skrbnica, moja biološka mama, posamezne vloge moje skrbnice/mame, učiteljice ...).
Začnejo jih skrbeti vloge, mnenja drugih, dejanja drugih do njih (npr. zakaj je moja mama z mano tako ravnala; normalno med 8. in 10. letom), niso še sposobni učinkovito kombinirati, koordinirati različnih pogledov na stvar hkrati (recimo enkrat se bo fiksiral, da so ga starši zapustili/dali v rejo in bo žalosten, njegova samopodoba bo nizka ...; drugič bo bil vesel, ker ga ima skrbnica rada, in sploh ne bo razmišljal o prvem ...). 
lejka1, to spodaj ne leti na tebe, samo spomnila sem se na to, medtem ko sem razmišljala o zgoraj napisanih stvareh.
Ena stvar, ki sem jo opazila pri posvojiteljskih družinah (ni nujno, da je res, samo moje osebno opažanje) je to, da so ti starši tako srečni, da so dobili otroka (npr. da jih sami niso mogli imeti pa so si otroka zelo želeli), da so v vzooji zelo nezahtevni in celo preveč odzivni (permisivna vzgoja). Otroku so zelo naklonjeni, pred njega postavljajo malo zahtev in omejitev, pustijo, da dela kar hoče. In ti otroci, ki imajo že tako "veliko prtljage s sabo", imajo potem lahko zelo hude težave v nadzorovanju impulzov, čustev, vedenja, so jezlivi, trmasti, lahko celo premalo empatični. Pri teh otrocih (tudi glede na znanost) je najbolj primeren demokratični vzgojni slog, ki postavlja otrokovemu nivoju primerje zahteve in meje, potrebna je velika doslednost in seveda naklonjenost, upoštevanje otrokovih želja, interesov, njegovih pravic, zelo jasna, a otroku primerna in skupaj postavljena pravila so nuja. Pa pogojevanje z nagradami, kazen vedno usmerjena na dejanje, čim manj vpitja, predvsem vzor pa tako ... 