... že ene tretjič berem to temo in kar nekako ne mnorem verjeti svojim očem.
Ja, fino je imeti svoje mnenje; ampak fino je tudi vsaj malo poznati področje, o katerem se ima tako jasno izoblikovano mnenje. Fino je izdelke tudi preizkusiti, preden se kar določi, da so zanič ali slabši od npr. MAC-a. Da malce človečnosti niti ne omenjam - se je katera od vas že lotila svojega posla, da ve, koliko denarja, dela, odrekanja, neprespanih noči, stresa ... to vključuje? Dam roko v ogenj, da ne, če ne ne bi takole ostro udrihale vsepovprek.
Pa pojdimo kar po vrsti (prosim, da napisanega ne jemljete kot osebni napad - želim le pojasniti dejstva, kako te reči gredo, ker je več kot očitno, da jih ne poznate):
V Sloveniji ni podjetja, ki bi imelo primeren proizvodni obrat za proizvodnjo dekorativne kozmetike. Edino slovensko podjetje, ki je pred tridesetimi leti proizvajalo ličila v Sloveniji, je bilo Ilirija Vedrog, ki pa so po vsej verjetnosti s proizvodnjo zaključili, ko je razpadla Jugoslavija in so izgubili trg.
Nobeno svetovno znano kozmetično podjetje nima lastnih proizvodnih obratov, vsi (tudi MAC, Smashbox, Nars, Stila, Bobbi Brown, Urban Decay ... da ne naštevam vseh) dajejo dvoje izdelke v izdelavo drugim podjetjem - pogodbenim proizvajalcem. To so megalomanska podjetja iz različnih koncev sveta, ki se ukvarjajo izključno s proizvodnjo točno določenih produktov po naročilu/recepturi lastnika določene blagovne znamke (po želji jim tudi recepture tam tudi izdelajo). Zato se tudi npr. MAC, ki je kanadsko podjetje in ima sedež v ZDA, proizvaja tako v ZDA, Kanadi, Nemčiji, Italiji, Franciji ... V Kanadi npr. proizvajajo tekoče pudre in šminke, v Nemčiji proizvajajo barvice za oči, v Italiji 'baked' izdelke - seveda pa tudi drugo, MAC-u konkurenčno in prav tako svetovno znano kozmetično podjetje svoje izdelke proizvaja pri čisto istem proizvajalcu kot MAC, le po rahlo drugačni recepturi.
Pogodbeni proizvajalci imajo poleg vse potrebne mašinerije (ki stane nekaj milijonov evrov) zaposleno tudi četo strokovnjakov, kemikov, farmacevtov, formulatorjev, birokratov, ki po navodilih oz. željah določene blagovne znamke formulirajo izdelek in ga toliko časa popravljajo, dokler ni naročnik zadovoljen. Ko je enkrat zadovoljen, po tej recepturi proizvajajo njihove izdelke. Če želi naročnik proizvodnjo preseliti kam drugam, npr. na Kitajsko, mora odkupiti formulo, ki stane celo premoženje, šele nato jo lahko odnese k drugemu proizvajalcu na drug konec sveta. Poleg same proizvodnje mora lastnik blagovne znamke plačati tudi izdelavo varnostnih in tehničnih listov, plačati laboratorijske analize varnosti, testiranje SPF-ja, prijavo blagovne znamke, vse ostale birokratske zadeve in še marsikaj. Za vse to mora imeti na voljo strokovnjake in laboratorije.
Ni možno, da bi v Sloveniji obstajal proizvodni obrat takih razsežnosti, zato dekorativne kozmetike v Slo tudi nikoli ne bo možno proizvajati. Poleg tega bi bil to čisti nesmisel, saj nihče ne želi vložiti nekaj mio eur v mašinerijo in četo strokovnjakov, da mu razvijejo linijo petih artiklov. Tega ne počne niti Estee Lauder, ki je med drugim tudi lastnik MAC-a in Smashboxa. Oboje se proizvaja na različnih koncih sveta, pri za to usposobljenih specializiranih proizvajalcih, nemalokrat celo pri istem.
Navsezadnje se vsi izdelki, ne glede na branžo, proizvajajo tam, kjer je za investitorja razmerje med kakovostjo in stroškom najboljše.
Že nekaj časa je npr. na PL cela norija po smešno poceni kozmetiki iz Anglije - MUA, ki se proizvaja na Kitajskem. Ob to se pa nobena ne obregne? In več kot očitno nobena ne pomisli "jaz ne bom kupila, ker ni narjeno v Slo" in nobena ni obrnila izdelkov svojih blagovnih znamk in preverila, kje so proizvedeni.
Kar se tiče embalaže - kako lahko trdite, da je kozmetika "predraga za tako cheap embalažo", medtem ko se na kaki drugi temi pritožujete, kako so cene nabite samo zaradi bleščeče embalaže oz. imena, sam izdelek pa je ponavadi celo podpovprečen? Emalaža oz. njen dizajn je odvisen od okusa lastnika blagovne znamke in dokler je embalaža funkcionalna (kar je tudi namen embalaže), torej služi svojemu namenu in ščiti vsebino, potem razpravljamo le o okusih. Če bi videle vse slike, ki jih je narisal Picasso, bi vam bila zagotovo kakšna tudi grda, čeprav je vredna nekaj mio eur. Vsaj na PL bi lahko (po toliko slabih izkušnjah z dragimi izdelki) vedele za rek 'don't judge the book by it's cover'.
Najhujša od vseh pa se mi zdi izjava glede njihovih navitih cen in posledičnih zaslužkov, saj mislim, da nobena od vas niti približno ne more vedeti, kolikšni so stroški tega podjetja, niti kolikšna je marža, zato so vsa ugibanja v tej smeri (verjamem, da nenamerno) škodovanje podjetju (ker vam le to ni simpatično, oz. se ne proizvaja tam, kjer bi se po vašem moralo oz. ker embalaža ni dovolj lepa ...).
"Puder npr. stane toliko kot od MAC-a, s tem da so njihova ličila prav tako sestavinsko ustrezna, lepo zapakirana, da sploh ne omenjam, da so na trgu že skoraj trideset let in so najbolj pogosta izbira umetnikov ličenja, vsaj v ZDA pa tudi drugod."
- Zakaj pa ne bi smel njihov puder stati enako ali več kot MAC-ov? Kaj pa, če je celo boljši? Mogoče pa proizvodnja tega pudra stane več? Poleg tega je tudi MAC včasih proizvodnja na kos stala več kot ga sedaj, ko proizvedejo nekaj mio kosov istega izdelka, pa zato vseeno niso spustili cen.
- Ta puder ima ravno tako embalažo, ki ščiti izdelek in je zakonsko ustrezna, morda je celo dražja, kljub temu, da je nekaterim grša. Proizvodnja kartonaste škatlice določenih dimenzij stane približno enako, pa če je na njej narisan feyst obraz ali MAC-ov Hello Kitty. Gre izključno za okus in ne cenejšo proizvodnjo, zato ne morete soditi, koliko bi moral izdelek stati glede na embalažo, če sploh ne veste, kolikšna je cena embalaže.
- MAC je na trgu 30 let - a MAC ni imel svojega začetka, svojega prvega anonimnega dne? Najbrž ni že od začetka star 30 let in popularen.

- Vse znamke, ki niso najbolj pogosta izbira umetnikov ličenja, ne smejo preseči cen MAC-a? MAC je torej merilo, šablona? Meni se zdijo to res neprimerne primerjave.
"Cene pa nabijemo v tri krasne, kot da smo na trgu prisotni že najmanj pol stoletja in smo blazno veliko časa in denarja vložili v razvoj in marketing izdelkov."
Kako se oblikujejo cene izdelkom: cene izdelkov se oblikujejo na podlagi predvidenih stroškov, želenih zaslužkov in želenega pozicioniranja znotraj cenovnega razreda. Torej je treba najprej vedeti, koliko boš zapravil za marketing (in ostale stroške), da sploh lahko oblikuješ ceno. Vnaprej moraš vedeti, da bo realizirana prodaja pokrila te stroške. In vnaprej se moraš odločiti, v kateri razred želiš pozicionirati svojo znamko.
Šminka MAC-a bi namreč po tej logiki pred 30 leti stala npr. 0,50$, danes je pa lahko komot 15$, ker takrat niso bili prisotni 30 let in niso še nič vložili v marketing, zato so temu primerno tudi pošteno prodajali izdelke v 1$ shopih?
'Imidž' in cenovni razred blagovne znamke (torej družba, v kateri hočeš, da se tvoja blagovna znamka giblje) se določi prvega dne vstopa na trg in se ne spreminja. Nobena znana blagovna znamka v zgodovini svojega obstoja ni zamenjala cenovnega razreda, vse po vrsti pa so prvega dne plačevale najvišje proizvodne cene, danes pa se svetovni proizvajalci grebejo zanje in ponujajo najnižje proizvodne cene na kos, samo da preselijo proizvodnjo k njim. Torej danes, ko so na vrhu, imajo najnižje stroške proizvodnje ever in enako nabite cene.
"Ampak vse prepogosto se zgodi, da nekdo dobi idejo, kako bo čez noč obogatel, navije cene do neba, s tem da izdelki niso kvalitetni ali pa vsaj ne na nekem visokem nivoju, ki bi zahteval tako absurdne cene."
Čez noč so obogateli tudi MUA iz Anglije, čeprav njihova šminka stane le 1 funt. Zaslužek je odvisen od razmerja med vloženim denarjem/zaslužkom. Če oni na Kitajskem to šminko proizvedejo za 5 centov dolarja, je marža med temi petimi centi in enim funtom nekaj tisočkratna. Zakaj naivno mislite, da se pri poceni kozmetiki nič ne služi? Ali se zavedate, da proizvodna cena MAC-ove šminke stane tudi le nekaj centov? Slučajno sem ravno pred kratkim izvedela, da se šminke od feyst proizvajajo v isti tovarni kot MAC-ove in če prav vem, jih ena stane skoraj 8 CAD in so skoraj identične - morda celo bolj kakovostne. Marža med 8 dolarji in 21 evri je neznatna napram marži 5ih centov dolarja in 1 funt, kakršna je pri MUA. Če sta obe podjetji vložili začetnih 20.000, jih je MUA nekaj tisočkrat več zaslužil nazaj, kljub absurdno nižjim maloprodajnim cenam.
"Malo samokritičnosti in inovativnosti bi marsikateremu podjetniku rešilo posel. Ampak pri nas bi vsi samo nekaj prodajali, nihče pa ne bi nič sam proizvajal"
Malo več poznavanja terena, o katerem debatirate, bi bilo nadvse dobrodošlo. Vse ostalo pa sem navedla že zgoraj.
Pa še glede tožbe: papir in internet preneseta vse. In res zanimivo, da je tole s tožbo prišlo ravno od osebe, ki je pred nekaj meseci z nepreverjeno, lažno izjavo skušala škodovati tudi PL. Me prav zanima, če bi katera od vas imela svoje podjetje, in bi nekdo o njem napisal neresnično in žaljivo izjavo z namenom škodovati (ne govorimo o kritiziranju preizkušenih izdelkov), če bi zagrozile s tožbo ali ne. Tako, da malo premislite, kaj in komu verjamete in se zavedajte, da ima vsaka zgodba vsaj 2 plati.
Disclaimer: ne, ne poznam nikogar od Feyst, za kozmetiko sem prvič slišala, ko sem pred dnevi naletela na tole temo, in se mi je pa zdelo nujno pojasniti določene zadeve, ker ni prvič, da se tako grdo udriha po kakšnem slo podjetju/izdelkih/cenah, ne, da bi se poznalo ozadje.