Moje izkušnje so take, da sem tako s preučevanjem sestavin (OMG, že 20 let
) kot tudi lastnimi izkušnjami prišla do tega, da ne le, da cena ne odraža kakovosti, ampak imajo pogosto prav izdelki visokega cenovnega razreda tako uboge sestavine, da bi se človek kar zjokal.
Ok, jasno; plačaš ime, znamko, vonj, teksturo, embalažo … ni problema. Ampak zakaj, za božjo voljo, so sestavine tako uboge? Menda boste poskrbeli najprej za to, saj je vendar učinkovitost najbolj pomembna – šele potem pride na vrsto vse ostalo. Pa žal ni tako.
Dejansko imajo dražji izdelki pogosto (ne pa vedno!) prijetnejše teksture, pogosto tudi vonje – OGROMNO pa je na tem, da čim je stvar dražja, nas avtomatično bolj pritegne in bolj cenimo. Rek, da kar je zastonj, ni nič vredno, žal še kako drži. Pa naj si gre za izdelke, storitve … karkoli.
In potem je tu še nezavedno: če nekaj drago plačamo, bomo kar malo težko priznali, da ne deluje ali ne tako, kot smo pričakovali. In potem smo z dražjim avtomatično bolj zadovoljni + placebo (tako verjamamo in upamo, da deluje, da se nam zdi, da res (bolj) deluje). Stežka priznamo – ponovno, gre za nezavedno raven – da smo denar vrgli stran. Poleg tega dražje tudi bolj varčno uporabljamo (ponovno nezavedno), ker smo za njih plačali več in, jasno, želimo, da bi trajali dlje.
Sicer mi je bilo od nekdaj v poseben izziv, zadoščenje in veselje iskati oz. odkrivati super izdelke v nižjem cenovnem razredu – tako dekorative kot tudi nege. In res doslej še nisem ugotovila, da bi veljalo pravilo 'mal dnarja, mal muske'. Vse je odvisno od posameznega izdelka, firme. NI pravila.
Sploh pa se je ravno v zadnjih letih kakovost (naj)nižje cenovne kozmetike tako dvignila, da skoraj ne moreš verjeti in sama bi se počutila precej neumno, če bi plačevala 10-krat ali 30-krat več denarja za enak ali celo slabši izdelek – samo zato, da bo imel zveneče ime in luksuzno embalažo.
Ampak vsak po svoje, seveda – če nekdo to potrebuje, pač naj.
Edina stvar, kjer ne delam kompromisov, so parfumi. Tu pa res nikoli v življenju – niti v OŠ ne! – nisem imela cenenih, vedno znamke. Ampak glede na to, da sledim raziskavam glede zdravja, so precej škodljivi, tako, da gruntam, s čim naj jih nadomestim …