Drago je zame, če preplačaš tisto, kar dobiš. Serijska kolesa so cenejša, ker so serijska in narejena v velikem številu, custom kolesa pa so dražja, ker jih nekdo sešraufa po tvojih željah in ker uvozi manjše število delov. Še vedno trdim, da je (razen seveda, če denar ni issue) custom-made bike namenjen zahtevnejšim kolesarjem, ki ne najdejo kolesa kot ga želijo (seveda se to nanaša predvsem na opremo, ker gruštov je malo morje različnih oblik teže, barv in vzorcev, da lahko vsak rekreativec najde primernega).
In ni važno a je treking al je gorc, oprema je na vseh praktično enaka (razen naprimer Shimano Nexave menjalnik, ki je zaradi Oversize zadnjega zobnika narejena posebej za treking kolesa in olajšuje strme vzpone, ali pa Shimano Ultegra, ki je namenjen cestnim kolesom in zelo dobrim (skoraj profi) kolesarjem, ker ima spredaj samo dva precej velika zobnika, ki zahtevata veliko moč in kondicije pri vzponih). Če primerjaš kolesa istih proizvajalcev v istem rangu boš ugotovila, da imajo skoraj enake komponente, eden nekaj prišpara na sprednjih vilicah, drug pa na gonilki.
Za opremo povsod velja isto (seveda za rekreativce): kvalitetni v-braki (ne kupuj mehanskih disk zavor, čeprav se znajdejo tudi na bikih za 80k!), sprednja gonilka glej, da bo vsaj Alivio, Acera je pomoje prešvoh, še bolje je Deore, menjalnik je Deore OK, še bolje je Deore xt, sprednje vilice naj bodo nastavljive trdote (RST ali RoxShox), zelo ti tudi priporočam vzmeten sedež (zelo zelo priporočam!). Če ne boš šla na ekstremne gorske ture tudi ne kupuj bicikla z zadnjim vzmetenjem, bo prej moteče kot pa koristno. A so pnevmatike z grobim profilom, al stranskim ali pa so gladke s strukturo je pa že bolj finesa. Celo kolo naj tehta do okoli 12kg, če se le da, nikakor pa ne več kot 15!
Jaz sem dala za kolo 170k (+ dodatki) naredim pa do 3500km na leto, od tega največ 1000 po asfaltu, ostalo je off-road

Lp, mm