tasy188 je napisal/aPOSREDUJEM naprej.......
Zelo zanimiv članek, ki mu verjamem in upam, da boste prebrali do
konca, čeprav je dolg, vendar je vredno upoštevat te nasvete, če
mislite na svojo prihodnost in svoje zdravje,
 Vem, da ste ze dosti slisali o naravni kozmetiki in kako je lahko 
kozmetika skodljiva, a spodaj lahko preberete se malo vec o tem in na 
kaj morate paziti.
pretresljiv članek o škodljivosti kozmetike. Govori o kozmetiki, kako se
zastrupljamo z njo. Na kratko povedano, govori o tem, da je večina 
kozmetike ala Loreal, Garnier, Revlon, Estee Lauder, Proctor& Gamle 
... nevarna zdravju. Niti petina kemikalij v kozmetiki namreč ni 
testirana v neodvisnih ustanovah, proizvajalci vztrajajo, da takšno 
testiranje ni nujno. Kljub prošnjam nevladnih organizacij, naj se 
prostovoljno odpovejo uporabi snovi, za katere vemo, da povzročajo raka,
veliki kozmetični koncerni tega nočejo storiti. Množična občila živijo 
samo od kapitala multinacionalk, zato se jim ne želijo zameriti, 
potrošniku pa tako niti na misel ne pride, da bi se moral v opisano 
problematiko poglobiti.
Avtorica pravi še, da se ljudje vedno bolj zavedajo zdrave prehrane, 
vendar bi morali biti pri kozmetiki celo bolj previdni, saj je za 
varnost hrane poskrbljeno (zakonsko) veliko bolj kot za varnost 
kozmetike, ki pa kot vemo se vsrkava v telo, kri ... In še najbolj 
škodljive sestavine v kozmetiki. ftalati (skriti pod parfum, 
fragrances), parabeni, policiklične mošusne spojine, derivati PEG, 
fluor...
- Ste vedeli, da je za kozmetiko dovolj 1% naravnih sestavin in se zato 
formalno lahko razglasi za naravno?- da se vsako leto za 'naravno' 
deklarirano kozmetiko porabi 100.000 ton kemikalij? Koliko gre šele v 
tisto, ki nima oznake, da je naravna. Torej nima niti enega potrebnega 
procenta naravnih sestavin.- da se dejansko 60% kemije vsrka v kozo iz 
kozmetike (ja, obstajajo dokazane raziskave)
- da lahko ženske v povprečju v enem letu absorbirajo tudi 2kg kemikalij
iz svoje kozmetike? Sploh tiste, ki redno in na veliko uporabljajo 
losijone za telo (gelov za tuširanje, šamponov, krem, pudrov...)
Nekateri proizvajalci uporabljajo zelo zanimive razlage: 
>>Ponujamo izdelke, ki so naravni toliko, kolikor je v današnjem 
času mogoče<<. Pisati pa bi moralo: >>Ponujamo izdelke, ki 
so naravni toliko, da je to še vedno dobičkonosno.<<
Danes več kot 50 blagovnih znamk ponuja 100% naravne izdelke in s tem 
dokazuje, da se to še kako da. Le apetite po dobičkih je treba 
zmanjšati. BDIH je certifikat za naravno kozmetiko , ki mora zpolnjevati
naslednje kriterije:
- uporaba naravnih rastlinskih surovin, pretežno iz certificirane 
ekološke pridelave ali kontroliranega nabiranja divje rastočih rastlin
- testiranje na živalih ni dovoljeno
- surovine, ki so na trgu od leta 1998, se lahko uporabljajo le, če niso testirane na živalih
- uporaba anorganskih soli ali mineralnih surovin je načeloma prepovedana, razen specificiranih izjem
- uporaba ekstrahiranih naravnih surovin skozi procese hidrolize, 
hidrogenizacije, esterifikacije, transesterifikacije je strogo 
regulirana
- prepovedana je uporaba sintetiziranih barvil, dišav, etoksiliziranih surovin, silikonov, parafina in drugih naftnih derivatov
- za zagotavljanje varnosti izdelkov je dovoljena uporaba naravnih 
konzervansov ter omejena količina naravnim identičnih konzervansov, kot 
so: benzoid acid (benzojska kislina), salicil acid (salicilna islina), 
sorbic acid (sorbinska kislina) in njihove soli ter benzyl alkohol 
(benzilni alkohol)
- obsevanje izdelkov ni dovoljeno
- uporaba gensko spremenjenih organizmov ni dovoljena
- proizvodni proces mora biti prijazen do okolja
- embalaža mora biti iz okolju prijaznih materialov
Certifikat BDIH ima že več kot 40 blagovnih znamk. Navajamo le tiste, ki
jih lahko najdete v naših trgovinah (po abecednem vrstnem redu): 
-Avalon Organics-Bergland-Dr. 
Hauschka-Lavere-Lavera-Logona-Primavera-Sante-Maharishi Ayurveda-Martina
Gebhardt-Organic Pharmacy-Urtekram-Weleda
http://www.kontrolli...l_cosmetics.htm<http://www.kontrollierte-naturkosmetik.de/e/producer_natural_cosmetics.htm>
link do seznama vseh priznanih naravnih blagovnih znamk!
 POZOR!!!! nekaj sestavinsko najslabših znamk.
Dark & Lovely, L'Oréal, Clairol, Procter & Gamble, Revlon, 
Garnier. Biotherm, L'Occitane, Banana Boat, Coppertone, Nivea, Estée 
Lauder, Avon
Otroška olja vsebujejo paraffinum liquidum (derivat nafte) in samo 
izgleda kot olje!!!! Približno polovica strupov v telo ne pride skozi 
usta, ampak skozi kožo. Kožo negujemo z nafto, zobe umivamo s esticidi, 
Večini ljudi, ki želi živeti zdravo, ni vseeno, kaj pojedo. Vendar je 
to le prvi korak. Približno polovica strupov v telo ne pride skozi usta,
temveč skozi kožo. Razni pesticidi, fungicidi ali insekticidi, ki se 
jim v solati skušamo izogniti, se namreč skrivajo v kozmetičnih izdelkih
in čistilih, ki jih običajno uporabljamo, opozarja Sanja Lončar. 
Povzetek njenega predavanja na to temo, s katerim se sicer v celoti ne 
strinja, je pred kratkim kot blisk zaokrožil po spletu.
Deklaracije na kozmetičnih izdelkih s prostim očesom večkrat niti ne moremo prebrati, pa tudi, če jih, ne razumemo kaj dosti.
"Edino na kozmetičnih izdelkih je dovoljeno, da sestavine niso napisane v
našem maternem jeziku, pač pa uporabljajo strokovne izraze. Zato je 
verjetnost, da boste razumeli, kaj ste kupili, minimalna."
Pa vendar, na kaj moramo biti pozorni? "Če se seznam začne s parafinum 
liquidum, vazelinum ali petroleum, je osnova izdelka nafta oziroma 
naftni derivat. Proti koncu seznama so pogosto omenjeni konzervansi 
parabeni, ki kremam dajejo obstojnost, vse več nevladnih organizacij in 
neodvisnih raziskovalcev pa svari, da pri človeku lahko povzročajo 
hormonske motnje. Vmes bo na deklaraciji morda z velikimi črkami 
napisano PEG. To pomeni, da izdelek vsebuje snovi, ki močno pospešujejo 
vpijanje v kožo in naše telo pripravijo do tega, da lahko še nekaj časa 
po uporabi skozi kožo spusti tudi razne patogene snovi, ki jih sicer ne 
bi."
Nafte torej ne priporočate za nego telesa? "Zagotovo bolj koristi 
avtomobilom kot človeku. (smeh) Maščoba je bila v kozmetiki vedno 
prisotna, nafta pa je veliko cenejša kot jojobino ali avokadovo olje. 
Vendar je to mrtva maščoba, ki ne hrani kože kot naravna olja. V 
kozmetiki najdete še veliko nevarnejših snovi, na primer ftalate, za 
katere vemo, da poškodujejo jetra, vplivajo na zarodek ... V Nemčiji so 
bili nekaj časa že prepovedani, pod pritiski industrije pa so jih 
ponovno dovolili. Na deklaracijah so najpogosteje skriti v besedi 
parfum, ki pa je poslovna skrivnost, zato njegove formule ni potrebno 
napisati. V neodvisnih laboratorijih so ugotovili, da ftalate, ki 
podaljšujejo obstojnost dišav, lakov in drugih spojih, vsebuje 75 
odstotkov kozmetičnih izdelkov. Policiklične mošusne spojine, ki so 
repovedane, na neodvisnih testih še vedno najdejo tudi v najbolj znanih 
blagovnih znamkah."
 Koliko denarja se obrača v kozmetični industriji?
"Kozmetično industrijo vsi pustijo pri miru, saj je dolgo veljalo, da ti
izdelki ne morejo prodreti v telo. Zadnjih deset, dvajset let sicer 
ugotavljamo, da to ne drži, ampak ta osnovna predpostavka je še vedno v 
veljavi, drugače bi morala biti zakonodaja popolnoma drugačna. Če koža 
nič ne vpije, potem se milijardni biznis vrti okrog larifari vzdrževanja
mrtvih celic povrhnjice. Če pa snovi pridejo globlje, do živih celic, 
ni več ovir, da ne gredo tudi v kri in limfo."
To nevarno igro pa financira potrošnik ...
"Stroški za reklamo velikih blagovnih znamk se gibljejo med 20 in 30 
odstotki, nekateri prenesejo celo do 50 odstotkov. Če temu dodate še 30 
ali 40 odstotkov marže in davke, pomeni, da je dejanska vrednost izdelka
do deset odstotkov cene, ki ste jo plačali. To se proizvajalcem splača 
le v primeru, če uporabljajo poceni sintetične surovine. Naravni 
izdelki, pri katerih je cena proizvodnje bistveno višja, nikoli ne bodo 
tako poznani, ker si ne morejo privoščiti oglaševanja, niti velikega 
obsega proizvodnje."
Koliko naravnih izdelkov je mogoče najti v trgovinah?
"Nekaj odstotkov.Še pred nekaj leti jih pri nas sploh ni bilo mogoče 
dobiti, zdaj pa je na tržišču okrog 15 blagovnih znamk, ki imajo 
certifikat, da so naravne in dosegajo zelo dobre rezultate na neodvisnih
testih."
Največja laž krem proti celulitu? 
 "Prva je že ta, da je celulit nekaj nenaravnega, zaradi česar bi morali 
biti sami sebi nevšečni. Struktura ženske kože je za razliko od moške 
taka, da ga ustvarja. Lastnik nekega kozmetičnega koncerna je dejal: 
'Prepričaj žensko, da je grda, in prodal ji boš lahko vse.' V reklamah 
za kreme proti celulitu nastopajo trinajstletnice, saj že pri 
petnajstletnicah ne najdeš več nog brez celulita. Nekvalitetna hrana 
situacijo še poslabšuje. Ti izdelki vsebujejo močne diuretike, ki 
odvajajo vodo iz tkiv. Ker je večina ljudi kronično dehidriranih, lahko 
pride do velike poškodbe celic. Popolnoma naravna snov, ki čisti toksine
iz telesa, je na primer brezovo olje. Ampak le pod pogojem, da smo 
dobro hidrirani in ne mislimo, da se bomo enajst mesecev smetili, potem 
pa v nekaj dneh vse pospravili.
Kaj pa je v kremah za sončenje? 
 "Pri kremah za sončenje določene snovi prodrejo v kožo in tam ustvarijo 
kemično reakcijo. Ampak včasih smo uporabljali kreme s faktorjem 2, 4 
ali 6, danes pa s faktorjem 40. Visoki zaščitni faktorji so kemično manj
stabilni in zato nova sredstva vsebujejo tudi več konzervansov in 
drugih pomožnih snovi. Veliko bolj inteligentna zaščita so kreme na 
osnovi titanium dioksida, ki na koži naredi zaščitni sloj, ki deluje kot
ogledalo. Vendar se te kreme ne vpijajo v kožo, kar ljudem ni všeč. 
Zato nekateri proizvajalci z nanotehnologijo razbijejo titanium dioksid 
na majhne delce, ki se vpijejo v kožo. Vendar so te kreme koži prijazne 
le, če ostanejo na površini."
Omenili ste nanotehnologijo. Kako deluje? 
 "Učinki nanotehnologije še niso podrobneje raziskani, čeprav nekateri 
svarijo, da gre za veliko nevarnost, podobno kot pri genski tehnologiji.
Okrog 2000 kozmetičnih izdelkov naj bi bilo že proizvedeno s pomočjo te
tehnologije, vendar ne vemo, katerih. V Sloveniji ni niti ene 
aparature, ki bi lahko ugotovila prisotnost nano delcev. Če je po zakonu
dovoljeno, da uporabite en gram strupa na enoto, je to prej pomenilo 
deset ali sto molekul. Zdaj pa z nano tehnologijo iz sto naredijo sto 
bilijonov molekul, ki pa še vedno tehtajo le 1 g."
Depilacijske kreme ..."... 

so posebno poglavje človeške neumnosti. Zanimivo, koliko žensk jih 
uporablja, pa se nikoli ne vprašajo, kakšna mora biti kemikalija, ki v 
treh minutah stopi dlako. Dejansko gre za kemijo, ki spremeni strukturo 
dlake, s tem pa močno spremeni pH kože. Koža ni naš okras. Koža je naš 
največji obrambni mehanizem, naša barikada. Narava je s pH-jem kože 
preprečila , da bi razni patogeni organizmi prišli v telo. Mi pa v imenu
lepote ta pH spreminjamo.
Na kaj moramo biti pozorni pri nakupu deodorantov? 
 "Pri deodorantih so ljudje že postali pozorni, da ne vsebujejo 
aluminijevih soli. Bistvo ni v tej ali oni spojini, temveč v principu 
delovanja. Če nek proizvajalec zagotavlja, da se ob uporabi 
antirespiranta ne bomo spotili 24 ur, je ne glede na to, kako je to 
dosegel, preprečil naravno funkcijo kože. Potenje je naraven način 
uravnavanja telesne temperature in najhitrejši način, da se telo znebi 
strupov. Prejšnjo službo sem zapustila, ko nas je direktor neke velike 
korporacije učil, kako moramo v Slovencih vzbuditi občutek, da jim bo 
zelo nerodno, če se spotijo. Raziskava je pokazala, da nam pred desetimi
leti ni bilo preveč nerodno, če smo se prepotili. Očitno je bil 
marketing uspešen, saj nam danes je."
Zobnim pastam nekateri pripisujejo grozljive posledice, celo vpliv na inteligenčni kvocient. 
 "Pri zobnih pastah prihaja na dan vse več svaril o škodljivih stranskih 
učinkih fluora. V knjigi Clean to Death (Čisti do konca) najdete podatek
da lahko štiriletni otrok umre od zastrupitve, če zaužije polovico tube
zobne paste, ki vsebuje 1500 ppm fluora. V zadnjih letih je tudi vse 
več stomatologov, ki svarijo pred fluorom. Sluznica je zagotovo zelo 
prepustna in moramo biti pozorni, kaj dajemo v usta. Zagotovo v svojih 
ustih ne želimo konzervansov kot so parabeni in pesticidov, kot je 
triclosan."
Ko poslušamo te stvari, se nam v nekem trenutku zazdi, da je vsega preveč...
"Prav to s pridom izkorišča kozmetična industrija, ki pravi, da bi bili 
že vsi mrtvi, če bi bilo vse to res. Težava je v tem, da vsaka stvar 
prispeva po malo. Naše težave z zdravjem pa so na koncu seštevek vseh 
teh 'nenevarnih' snovi. Američani so izračunali, da povprečna ženska 
uporablja devet kozmetičnih izdelkov in tako prihaja v stik z 196 
kemikalijami dnevno. Zobna pasta, milo, šampon, krema, detergent za 
pomivanje posode ... To je že pet izdelkov, pa se še našminkali nismo."
Če na deklaraciji namesto zapletenih sestavin preberemo, da izdelek 
vsebuje na primer izvlečke kamilice ali mandljevo olje, smo torej na 
dobri poti ...
"Da, vendar moramo vedeti, da gre pri mnogih izdelkih, ki jih 
promovirajo kot naravne, za zavajanje. Zakonodajalec namreč ni 
definiral, kaj v kozmetiki pomeni beseda naravno. Za neko milo lahko 
napišejo, da je naravno, že če vsebuje nekaj odstotkov naravnih snovi. 
Zato je najenostavneje, da iščemo izdelke, ki so jih certificirale 
neodvisne ustanove in nosijo certifikat BIO, EKO ali BDIH. Informacije o
tem lahko najdete tudi na naši spletni strani. Tudi nekatere blagovne 
znamke, ki svoj image gradijo na tem, da izdelujejo naravno kozmetiko, 
imajo v svojem repertoarju le nekaj takih
izdelkov, ko pa kupite njihovo kremo za petdeset evrov, boste v njej 
našli le malo naravnih sestavin. Prav tako kot v kozmetiki za otroke, ki
je včasih veljala za bolj blago."
LP 
