
Tudi meni. Pa delam v trgovini. Priznam, da se mi včasih tako zagnusijo te množice podivjanih potrošnikov, da včasih po 14 dni ne grem v trgovino (razen po malico , ampak takrat nakup zaključim v nekaj minutah).
Me je prav groza decembra. V taki ali drugačni trgovini delam že 5 let, nekaj let sem delala celo v Cityparku. Poleg tega, da mi je noro gledati te podivjane horde potrošnikov, me precej živcira tudi dejstvo, da rabim bistveno več časa, da se pripeljem do svojega delovnega mesta, kot ob običajnih običajnih dnevih.
Glede akcije: akcija ne bo uspela, če se še tako trudimo in poudarjamo, da je bistvo akcije globje. Nekateri trgovci bodo pač tisti dan organizirali posebne oh in sploh dobre akcije, ki bodo pritegnile ljudi. Po drugi strani, pa se bo ta masa ljudi samo prerazporedila na en drug dan, po vsej verjetnosti na petek ali nedeljo. Ne pozabite, da ima večina velikih TC ob nedeljah že odpiralni čas podaljšan do 17h do konca leta.
Bi pa pri tem poudarila nekaj drugega namesto te akcije, konec koncev tudi to spada k potrošnitvu. Uporaba plastike - plastenk, zabojev, nakupovalnih vrečk. Veliko veliko lahko za okolje in naše zanamce storimo tudi s tem, če se omejimo pri uporabi malih nakupovalnih plastičnih vrečk. Pa tudi velikih nakupovalnih vrečk. Poleg tega, da jih plačate (velike), delate podjetju še reklamo, v reciklažo pa jih sprejmejo le redki (obstajajo seveda izjeme). Razgradnja ene same male nakupovalne vrečke, ki jo doma tako brezbrižno zavržemo, traja doooolgo, za izdelavo take vrečke porabijo ogromno energije (elektrike, vode), surovin (nafte) in nenazadnje slabo plačajo delovno silo. V nekaterih državah EU (mislim, da na Irskem?) obstaja davek na plastične vrečke, tako da že zdavnaj niso več brezplačne za uporabnike. Za osveščanje porabnikov je narejeno bistveno več, kot pri nas.
Jaz bi - preden izpostavimo tegobe potrošništva na splošno - izpostavila posamezne ekološke vidike, ki so najbolj problematični: plastika, papir, elektrika (hlajenje hladilnikov), reciklaža dobrin, itd.
... in potem seveda dobiš pritožbo stranke (po elektronski pošti!), da oni dobijo v nabiralnik letak vse konkurence, le našega ne. Pa odgovoriš stranki, da tiskanje letakov kar nekaj stane, poleg tega pa je z ekološkega vidika 75% letakov zavrženih brez da bi jih kdo pogledal (pri tem ne gre za reciklažo ali razgradnjo navadnega papirja, pač pa beljenega, barvanega in brušenega papirja (možnost nastanka strupenih plinov pri razgradnji)), in ji ponudiš za vse ugodnejšo varianto: katalog na internetu, pa ti stranka odgovori, da si škrt in da ti je vseeno za stranke in da ona nima časa tega na internetu gledati, ker to pogleda spotoma na kavču, ob kavi. itd.
Ko bomo malo več naredili za ozaveščanje potrošnikov tudi na teh področjih, bi pa šele predlagala splošni bojkot trgovcev. Konec koncev se trgovci zgolj prilagajamo potrošnikom.