- Nega obraza &
telesaZadnje novice
Najbolj brano
- Make up &
ličenje - Moda &
stilZadnje novice
Najbolj brano
- Rekreacija &
hujšanjeZadnje novice
Najbolj brano
- Zdravje &
odnosi - Nosečnost &
starševstvo
VIŠINA DENARNE SOCIALNE POMOČI
Višina denarne socialne pomoči za upravičenca, ki nima lastnih dohodkov po Zakonu o socialnem varstvu, se določi v višini minimalnega dohodka. Osnovni znesek minimalnega dohodka, določen v zakonu, se usklajuje enkrat letno v mesecu januarju z rastjo cen življenjskih potrebščin v obdobju januar-december preteklega leta v primerjavi z istim obdobjem v letu pred tem, po podatkih Statističnega Urada Republike Slovenije.
Višina denarne socialne pomoči za druge upravičence se določi kot razlika med minimalnim dohodkom, ki pripada upravičencu, in njegovimi dohodki, ugotovljenimi na način, ki ga določa zakon. Višina denarne socialne pomoči za družino se določi kot razlika med seštevkom minimalnih dohodkov, ki pripadajo posameznim upravičencem oziroma družinskim članom, in dohodki vseh družinskih članov.
Višina minimalnega dohodka za posameznega družinskega člana je v razmerju do osnovnega zneska minimalnega dohodka določena po naslednjih merilih:
Višina minimalnega dohodka za enostarševsko družino se poveča za 30% osnovnega zneska minimalnega dohodka.
V primeru skupnega varstva in vzgoje otroka se višina minimalnega dohodka za otroka v razmerju do osnovnega zneska minimalnega dohodka in dodatek za enostarševsko družino iz prejšnjega odstavka določita v polovični višini.
Tako minimalni dohodek, do katerega je mogoče pridobiti denarno socialno pomoč, v letu 2007 znaša:
Denarne socialne pomoči se ne dodeli samski osebi oziroma družini, ki ima prihranke oziroma premoženje, ki dosega ali presega višino 60 osnovnih zneskov minimalnega dohodka
Dina, seveda lahko zahtevaš nov izdelek. Kar se tiče stvarnih napak si poglej tole:
Ali veste?
Če ugotovite, da ima kupljeni izdelek napako, imate pravico zahtevati od prodajalca, da napako odpravi ali zamenja izdelek z novim ali vrne kupnino ali vrne del kupnine v sorazmerju z napako.
Pogoj za uveljavljanje pravice je, da je napaka obstajala že ob nakupu.
Prodajalca morate obvestiti o napaki najkasneje v 2 mesecih, odkar ste jo odkrili.
Prodajalec odgovarja za napake na novih izdelkih 2 leti od izročitve izdelka, za rabljene stvari
pa velja enoletni rok.
Zakon za t.i. tehnično blago predpisuje obvezno garancijo, zato lahko kupec pri takem izdelku izbira med uveljavljanjem pravic na podlagi stvarne napake in pravic na podlagi garancije.
Če boste uveljavljali pravice iz garancije, ne pozabite:
da lahko zahtevate popravilo izdelka; če to ni možno ali če traja popravilo več kot 45 dni, pa ste
upravičeni do zamenjave izdelka z novim; če izdelek ni popravljen niti zamenjan, lahko od prodajalca
zahtevate vrnitev kupnine;
da vam ni treba dokazovati, kdaj v garancijskem roku je nastala napaka;
da lahko uveljavljate pravice zoper proizvajalca ali njegovega zastopnika ali pa zoper prodajalca;
da je najkrajši obvezni garancijski rok 1 leto, vendar lahko proizvajalec določi tudi daljšega.
Kako ukrepati?
Ko odkrijete napako, sporočite to prodajalcu, jo natančno opišite in jasno navedite, kaj zahtevate.
Izdelek lahko vrnete tudi v prodajalno, prodajalec pa vam mora napisati potrdilo o prevzemu.
Podjetje vam mora 8 dneh pisno odgovoriti na vašo pritožbo. Če napaka ni sporna, mora vašo zahtevo
izpolniti najpozneje v 8 dneh.
Če podjetje krši svoje dolžnosti, se lahko pritožite na tržno inšpekcijo. Ta bo v primeru,
da napaka ni sporna, izdala podjetju ustrezno odločbo.
Ne pozabite!
Za čas, ko je bil izdelek v popravilu, se garancijski rok podaljša. Če pa je pri izdelku popravljen
njegov bistveni del, pa začne garancijski rok teči znova.
več na www.zps.si
Balea BEAUTY EXPERT kremni gel za telo vsebuje 5 ...
Šampon za lase Elseve Extraordinary Clay je ...
Intenzivno vlažilna in hranilna krema z ureo, ...
S 5 % UREA regeneratorja in učinkovine proti ...
Lahkoten gel serum za prefinjeno polt Z ...