NelejaRazlika je kar velika, odvisno koliko hočeš v detajle.
Napisal bom zelo preprosto, malce posplošil.
Imaš tudi asinhrone in sinhrone motorje. Sinhroni se vrtijo vedno z nazivno hitrostjo razen pri preobremenitvi. Asinhtroni se vrtijo z določenimi obrati ko je motor neobremenjen, potem z obrmenitvijo obrati počasi padajo. Pri asinhronih je vedno razlika med vrtenjem magnetnega pretoka v statorju in vrtenjem rotorja. Razlika v vrtenju povzroča tvorjenje magnetnega polja v vrtečem se rotorju, da ta deluje kot magnet. Razlika oz. zaostajanje rotorja, ki se vrti za vrtečim se magnetnim poljem statorja, se imenuje slip.
Imaš tudi enosmerne in izmenične, opišimo kar izmenične, ki so priključeni na izmenični tok. Trofazni motroji ne morejo biti enosmerni.
Ta napetost, katero imamo v hišah je izmenična, razlika je le ali imamo eno ali tri faze.
Gremo na anofazni trofazni.
Enofazni asinhroni motor ( ti se najpogosteje rabijo ) imajo navitje podobno kot trofazni, razlika je le, da je v njem kondenzator in malce drugačno navitje. Kondenzator sproži prvi zagon da se motor obrne, drgače ga je potrebno pognati ročno.
Motor vrti vrteče se magnetno polje (lahko rečemo vrteče), katerega ustvarja izmenična enofazna napetost v statorju.
Vrti se le magnetno polje v statorju (stator je ohišje z navitjem ki se ne vrti), to magnetno polje povzroča vrtenje rotorja (del motorja ki se fizično vrti).
Trofazni asinhroni motor je nekaj najbolj enostavnega. Najbolj enostavni motor ima tri navitja na statorju. Na vsako navitje je priključena ena faza.
Ker je pri izmenični napetosti premik faz 120stopinj, se pravi, da enkrat teče tok po eni fazi, potem po drugi in za tem po tretji, nakar se zadeva ponovi, se izmenično prožijo tri navitja, ki so nameščena v krogu. Zato se že sam po sebi vrti tudi magnetno polje.
Ta motor se požene sam od sebe, delovanje je podobno enofaznemu, vrteče se polje v statorju povzroča vrtenje rotorja, nima nobenih kondenzatorjev za zagon.
Rotor pri obeh motorjih ponavadi nima navitja kot ga stator kam so speljane "faze", ima enostavno navitje v obliki aluminijastih palic. Pod vplivom vrtečega se magnetnega polja v statorju se v rotorju ostvari magnetno polje in nastane električni magnet, kateri se vrti za vrtečem se magnetnim poljem v statorju, zato vedno rotor malce zaostaja za vrtečim se poljem statorskega navitje.
Kje jih imamo:
V raznih napravah, predvsem enofazni motorji. Oboji so zelo tiho.
Trofazni se rabijo povsot v industriji, kjer imajo motorje večje moči, zahtevajo seveda trofazni priključek, zato jih doma redko rabimo.
Za razliko se enofazni pojavljajo v majhih močeh, nekje do par Kw, trofazni predvsem tudi za valjarne, težka industrija, razni pogoni trakov,... kjer so moči in velikost motorjev astronomske.
Trofazni motorji imajo večji izkoristek. Pri obeh tipih so maksimalni obrati rotorja pri najbolj enostavnem navitju malo pod 3000 obratov na minuto, z kompleksnejšim navitjem se obrati zmanjšujejo, povečati se jih da le z posbnimi regulatorji, kateri spremenijo frekvenco enofazne ali trofatne napetosti.
Motorji, ki se nahajajo v raznih vrtalnih strojih, sesalcih,... so Sinhroni z ščetkami, čisto nekaj tretjega. Obratislednjih motorjev so zelo visoki tudi do 25000 na minuto. Ti motorji so zelo glasni za razliko od prej omenjenih enofaznih in trofaznih asinhronih o katerih sprašuješ, kateri so skoraj neslišni.
TikkaAli boste igrali multiplayer, potem priporočam Unreal
, streljanje vse povprek.
Ta je v podjetjih, kjer se igrajo mutiplayer igre zalo pripljubljena, priporočeni vsaj 4rje igralci.
To je first person shooter kjer štejejo le zadetki.
Če hočete imeti igro, ki je zelo dobra in ima celo nek cilj, primer: ena skupina ukrade tank in z njim ukrade zlato iz banke, druga ga varuje, potem Wolfenstein the enemy territory.
Za ta špil imaš na internetu dodatek za jugoslovanske uniforme, orožje ter seveda govor, tudi kletvice...
Obe igri sta multiplayer in zahtevata vsaj dva igralca, Wolfenstein je zastonj.
Pri obeh imaš strežnike tudi v Sloveniji, kamor se lahko priključiš in igraš z drugimi igralci v medmrežju.