Glede na to, da se že več let službeno in ljubiteljsko ukvarjam s sestavinami različnih izdelkov, bi vas rada opozorila na nekatere zmote, ki se pojavljajo na forumih, tudi na tem, ter še nekaterih drugih. Narava mojega dela je testiranje kakovosti, in redko, pa vendar, tudi testiranje realnih učinkov nekaterih opevanih sestavin v primerjavi s placebom. Zato poznam tudi marsikateri nateg, in kar je še huje - zmotno mišljenje, ki škoduje. V kolikor se vam slednji prispevek zdi sporen, napačen, nekompatibilen z medicinskimi in farmakološkimi dejstvi (ah ja) ter seveda s prevladujočim mnenjem tega in še katerega drugega foruma, naj napisano enostavno ignorira - moj namen ni nikogar prepričevati in nikomur krasti veselja do lepote, temveč le odprti drug pogled.
> Prva zanimiva ideja, ki se pojavlja tako tu, kot tudi na deklaracijah izdelkov, je mišljenje o antioksidantih. Vsi vemo, kako prosti radikali poškodujejo celice, in zato morajo kreme in toniki in mleka (zakaj že) vsebovati cel kup antioksidantov. Vitamine A,C,E, ubikinon, ekstrakte grozdnih pešk, zeleni čaj, vsega boga. Zanimivo pa je to, da ni nobenih neodvisnih medicinskih raziskav, ki bi dokazovale, da lokalno nanašanje aok kakorkoli prispeva k lepši koži, počasnejšem staranjem. Zanimivo je, da nekatere sestavine, ki jih omenjate kot neškodljive, lahko celo povzročijo škodo. Recimo silikoni, ki se jih dodaja za mazljivost. No, ne bom trdila, ker ni dokazano, le špekulacije so. Popolnoma iste v negativni smeri, kot pozitivne za aok. Pri človeku, ki se ne bo pretirano izpostavljal stresorjem iz okolja, bodo rezultati enaki. žal.
>Drugi absurd je v zvezi z vlažnostjo in sijajem kože. Kreme izboljšajo strukturo kože -res? Celo po večletni uporabi kvalitetne kreme, ki vsebuje množico vlažilcev (testiranja pa so ponavadi nekajmesečna), po večih letih ni bilo sprememb v strukturi kože. Seveda, koža je bila lepša, če jo namažeš, vendar popolnoma enaka, ko so si jo testiranci nehali mazati. Torej, spremembe v teksturi in vidnosti gub so bile enake pri človeku, ki je na kožo večkratdnevno več let zapored apliciral vlažilno kremo, kot pri tistem, ki si jo je negoval le nekaj dni pred testiranjem.
>>Pilingi, za njih je sploh nesmiselno izgubljati besede. Vsi, z izjemo nežnih encimskih, poškodujejo kožo. Ali so majhne "žagice" ali pa velike, škoda je podobna.
>>Tretmaji s hidroksi kislinami. To je pa povod, da sem se sploh odločila, da se registriram. Povsod, vi pa še najbolj, svetujete redno eksfoliacijo s kislinami. Koža se hitreje obnavlja, res, pa vendar, ali boste po 15 letih res imeli bolj zdravo (obnovljeno kožo)? Sploh ena velika neumnost pa je, kar trdite v zvezi s SALICILNO kislino. Daneč se salicilna kislina v izdelkih množično opušča. Še glikolna se je izkazala za relativno agresivno (joj, kok vam bo po 20. letih clinical peela žal) - seveda, ima trenutni pomlajevalni učinek, vendar bi se lahko vprašali, kako zgladi. Olušči, in neprestano nastaja nova povrhnjica. Neprestano draženje pa povzroči poškodbe tudi v globjih tkivih.
Dolgotrajna uporaba salicilne kisline in njenih derivatov (ki so v glavnem topni v alkoholu in kot sem nekje prebral neumnost - poudarjam, se je ne da raztopiti v majhni količini alkohola, potem pa zamešati v večjo količino ostale mešanice kreme - saj se zgrudi) kožo ne le vlaži in ohranja kislost in ostali BSi, temveč tudi ireverzibilno stanjša. Koža pri dolgotrajnih tretmajih z relativno majhno količino salicilne kisline (2%) ostane trajno poškodovana. Stanjša se na najbol občutljivih mestih, in potem je človek na najbolj izpostavljenih mestih (obraz) izpostavljen mnogo hujšim dražljajem uv žarkov ipd.
Skratka, marsikatera članica me bo skritizirala, pa vendar je za premislit, kaj je lepota. Sama sem imela problematično kožo, probala sem vse od Cleaneance K do Diacneala do Differina, vse je samo začasno umirilo, potem pa se je pojavil "boomerang" efekt. Po "zdravih" delih sem poskusila garnier fresh, superdefence, da ne govorim o dvajsetih jurjih, ki se jih, mlada in neumna, dala za super mešanico antioksidantnega seruma Idealist. Na problematičnih delih je bila koža samo bolj razdražena, na "normalnih" pa so se izrazile gube. Potem mi je, filajoč še z slepim zaupanjem sodelavk kako je to in ono super, vse dojadilo. Uporabo sem omejila na vodo, nežno milo, kdaj loccitanovo kopel in kako naravno glineno masko, kateri dodam še kamilico. Situacija se izboljša po nekaj mesecih - obraz sem si prala z navadno vodo in ne z raznimi Garnieri z jabolki in Schellerjevimi geli z algami in hruškami, in dobila brezhibno kožo. Gube so postale manj vidne, rdečica izginila, ko sem nehala uporabljati jojobino kremo. Lasje so mi po otroškem šamponu voljni in dišeči, ko pa se pogosto stuširam z navadno vodo, dišeč vonj telesa ohrani svoj vonj mnogo dlje kot po dragem gelu. Zanimivo je sploh, kako mleko obremeni kožo. Eterična olja lavandra, ognjiča in čajevca, ki tako zelo škodujejo koži v kopeli (prebrala tukaj), pa kožo naredijo mnogo bolj sijočo kot vlažilni gel za tuširanje. Manj je več, manj je lepše. Tud če imaš težke akne, jih tonik s salicilno kislino ne bo pozdravil. Le omilil, čez leta pa boste cvetele.
Kaj hočem povedati s tem "poljudnim" prikazom - to, da morda ne obstaja resnice. Oziroma da je ta v večini primerov lari fari. Ne bom zdaj pisala, kako po nekaterih vitaminih (tokoferol že pol stoletja sipamo v kreme, tudi v našem podjetju, pa vsi vemo da le zato, ker je poceni in folk nasede) koža popolnoma enako postane postarana zaradi kajenja ali izpostavljenja sevanju, kot če se mažete z lubrikantom. Z vsem spoštovanjem, sam morale bi videti, kar vidim jaz, te veličastne učinke retinola - stran vržen denar. Zato si upam trditi, čeprav je to le mnenje, da je večina vsega, kar preberete, eno veliko mazaštvo. Glejte, da vas kak dobronameren nasvet na pogrša. Uživam v lepoti - kaj pa vas naredi lepe?