Jaz bi samo nekaj povedala glede starega in bolonjskega sistema na FDV. Obiskovala sem oba, trenutno sem v zadnjem letniku bolonjca. Vsi so me strašili, kako je na bolonjcu vse zanič, koliko je dela, itd. V primerjavi s starim sistemom je res tako, sploh, ker na starem sistemu ni bilo seminarskih (če pa so že bile, pa so bile na nivoju osnovnošolskih spisov), nobene obvezne prisotnosti na predavanjih, profesorja sem včasih prvič videla šele na izpitu. Zdaj se je to pošteno spremenilo in že zdavnaj ne velja blazno popularen rek, da lahko padeš samo po stopnicah (pričakujem, da se tisti, ki to trobijo naokoli, vpišejo na FDV, vse izpite naredijo v prvo, imajo povprečje najmanj 9,8, potem pa morda lahko govorijo). Če iz sebe izhajam, lahko mirno povem, da zdaj, ko sem v bolonjcu, veliko več odnesem od predmetov. Obvezna prisotnost na predavanjih (tukaj so nekoliko nerazumevajoči do tistih, ki npr. delajo popoldan ... ker bolonjski študij naj ne bi bil več smatran kot študij ob delu), pri skoraj vseh predmetih so ne ravno enostavne (katere velikokrat vključujejo tudi intervjuje "pomembnih" ljudi / politikov in si lahko predstavljate, kako "lahko" jih je dobiti) seminarske naloge (in njih predstavitev) pogoj za pristop k izpitu. Velikokrat tudi profesorji določijo zgolj 2 kolokvija za kak predmet in to je to. S tem da je kolokvij enak kot izpit in torej imaš v bistvu zgolj 2 roka za en predmet za vso leto. Če npr. ne narediš metodološkega načrta v roku, seminarske ... ti profesor zapre za celo leto predmet in ga ne moreš opravljati v tistem študijskem letu. Tudi vse to te žene naprej, da ne luftaš. Veliko več je osebnega stika s profesorji, kar ni slaba stvar. Pri nekaterih predmetih so razprave pro et contra ... predstavitve so tudi odlična zadeva za premagovanje treme. Skozi seminarske se tudi seznaniš z marsikatero tematiko ... skozi lastne analize si prisiljen se znajti sam, pisanje raznih esejev in proučevanje (povečini angleške) literature ti omogoča kritično razmišljanje, itd. Seveda ni luštno opravljati vseh teh obveznosti, pa vsak profesor misli, da obstaja samo on in njegov predmet ... a vseeno potem nekako ugotoviš na koncu, da si odšel z veliko več znanja od predmetov, kot prej, v starem sistemu. Jaz sem v 3. letnik šla iz starega sistema (kjer se nisem pretegnila) v bolonjca, imela 14 predmetov za narediti (pri vsakem izpitu seminarske kot pogoj za pristop k izpitu ali kolokvijem) in sem jih naredila brez večjih problemov. To pa zato, ker sem skos migala. In tudi tako je ... če se že namatraš s seminarsko, ti ni potem v interesu, da na koncu padeš izpit, a ne. Je pa tudi res, da vsak odnese od vsega skupaj toliko, kolikor želi. Tistemu, ki ni v interesu se kaj naučiti, se ne bo. Posploševanje pa se tudi meni ne zdi na mestu. Kot je že Lai Ming povedala, vsakemu nekaj drugega ustreza ... vsak bo odnesel toliko s faksa, kot bo pač želel ... treba je pa tudi sam biti nekoliko radoveden in se samoizobraževati. Je pa še to res, da nam po diplomi najbrž noben ne bo prišel na vrata trkat za službo ... ali pač.
To vse sem govorila za izredni študij ... kjer praktično se obveznosti za izredne in redne študente več ne razlikujejo ... zgolj v številu ur predavanj. Torej, ponujeno s strani fakultete imamo bistveno manj v primerjavi z rednimi študenti, a zahtevajo skorajda enako od nas, kot od rednih. Na rednem študiju še celo ni obvezne prisotnosti, pri izrednem pa je, L O L-PREL O L.
Aja, pa še to - tudi jaz absolutno podpiram odločitev, da greš študirat tisto, kar ti paše - takrat, ko nisi več rosno mlad. Tudi jaz sem bila najprej na eni drugi fakulteti v MB, pa sem se prepisala, ko sem ugotovila, da mi več ne ustreza in zaradi tega pač izgubila nekaj let. Je sicer bilo malo negodovanja s strani določenih ljudi, ampak sem trdno prepričana, da je to bila ena izmed mojih najboljših odločitev. Blazno trapasto se mi zdi, da ne slediš svojim interesom zgolj zato, ker bi izgubil par let. Boljše izgubiti par let, pa potem delati v fohu, ki ti je všeč ... kot pa magistrirati pri 25-ih in delati cel lajf nekaj, ob čemer ti gre skorajda na bruhanje.