TOLE SEM DOBILA PO MEJLU

zadnje čase sem veliko slišal o naši resničnostni oddaji Bar, zato sem
si nekaj-krat ogledal oddajo tudi sam. In kaj sem ugotovil?
Da je ves šou samo prikrivanje ene VELIKE resnice, ki je večina
gledalcev ne vidi ali pa se ne zaveda. In ta resnica se skriva v
številkah. Ne verjamete, pa poglejmo:
(da ne bo pomote, zneski so približno preračunani iz javno znanih podatkov)
1. Promet v lokalu:
včasih sem mislil, da so lastniki lokalov (ali pa managerji)
zadovoljni, da imajo promet, da je lokal obiskan vsak dan in da ljudje
radi zahajajo v lokal, pa so me Gaber & Co. naučili nekaj popolnoma
novega. Stranki moraš izvlečt ves denar, ki ga ima in to brez
kakršnekoli hvaležnosti in obžalovanja. Največji uspeh (za Gabra &
Co., saj barovci nimajo nič od tega) pa je, ko stranka plača pijačo,
ki je ne misli popiti in jo pusti še v zaprti embalaži ter
nedotaknjeno v lokalu. Torej slogan Gabra & Co.: Danes si bil
oderuški, jutri moraš biti še bolj.
ŠTEVILKA: na teden: 10.000.000 SIT
2. Izbira kandidata za naloge:
tukaj nisem zasledil podatkov, ampak na podlagi priljubljenosti
oddaje in naivnosti gledalcev, ocenjujem, da je št. glasov med
5.000 in 10.000.
ŠTEVILKA: na teden 1.000.000 - 2.000.000 SIT
3. Glasovanje:
kot veste, se številke glasov gibljejo nad 30.000 na eno
glasovanje, en SMS pa zaračunajo po 200 SIT (da ne bo pomote, nekaj
gre v žep tudi mobilnim operaterjem).
ŠTEVILKA: na teden 6.000.000 - 7.000.000 SIT
4. Oglaševanje med oddajo:
ta številka je najbolj neznana, zato sem naredil hipotetičen
izračun: cena oglasa med oddajo 2.000 SIT/sekundo, in štirje oglasni
bloki po 2 minuti - 480 sekund. Če sem mogoče pretiraval, zmanjšajte
znesek za tretjino ali pa celo polovico, in še vedno je zavidanja
vreden.
ŠTEVILKA: na oddajo 960.000 SIT, torej 7.000.000 SIT na teden.
5. Spremljanje dogajanja v stanovanju v živo preko interneta:
Ko sem od prijatelja izvedel, kaj se dogaja na tem področju, so mi
vsi jagenjčki obmolknili. Ponoči je dogajanje v stanovanju v živo
spremljalo 180.000 gledalcev (kar pomeni, da je registriranih vsaj
200.000 - 250.000 gledalcev). Vendar to še ni vse. Da lahko na ta
način spremljaš dogajanje preko spleta, moraš plačati 2.399 SIT za
neomejen dostop. In seveda so vestni gledalci plačali ta znesek (kdo
bo pa plačeval 299 SIT za 3 dni). Tudi tukaj lahko prepolovite cifro
in bo še vedno grozljiva.
ŠTEVILKA: 500.000.000 SIT
6. V izračun nisem upošteval vseh reklamnih artiklov, ki jih prodajajo
na to temo.
in, kot obljubljeno... ŠTEVILKE, ŠTEVILKE, ŠTEVILKE:
11 tednov x 26.000.000 SIT = 286.000.000 SIT
+ 500.000.000 SIT
SKUPAJ (zaokroženo): 800.000.000 SIT
------------------------------
---------------------------------------------
In še nekaj o številkah:
Sem slišal, da so za četrtkov "event" dobili za promocijo 25.000 SIT.
Pričakovan (zahtevan) promet pa je bil 2.200.00 SIT. Še dobro, da
znajo Gaber & Co. z denarjem, da ga ne trošijo za nepotrebne stvari in
ga ostane več za njihove žepe.
In zmagovalec dobi.... 12.000.000 SIT. Kot kaže, bo to "samo" 1% ali
manj od celotnega porabljenega denarja gledalcev.
Za primerjavo (ene izmed dražjih stvari, ki jih nabavlja naša država za
nas):
- Mamograf stane med 25.000.000 in 30.000.000 STI (vir. računovodsko
poročilo, bolnica Jesenice, 2004)
- Na KC v Ljubljani, so zbirali prispevke za ultrazvočni aparat za
potrebe kardiologije. Zbrali so "nevrjetnih" 5.000.000 SIT, cel aparat
pa je stal okoli 42.000.000 SIT (vir. KC - SPOROČILO ZA MEDIJE 2001).
- Nov magnetno-resonančni tomograf za slikanje celega telesa stane
600.000.000 SIT (vir. Delo 21.10.2006).
Zdaj pa tako pričakovani epilog:
Mi lahko nekdo razloži, zakaj Gaber & Co. toliko pritiskajo na barovce
glede prometa? Ali še to ni dovolj? Po vsem tem lahko z zagotovostjo
trdim, da se v oddaji Bar vse vrti okoli poslovnega uspeha Gaber &
Co., ki pa je tesno povezan z denarnicami gledalcev.
In..., kako upešni ste vi ob gledanju in financiranju oddaje Bar ter
njenih snovalcev?