


Poginulega laboda iz bližine Maribora bodo na inštitutu v Ljubljani testirali na morebitno prisotnost ptičje gripe. |
Poginuli labod verjetno le utopljen | ||
Prepovedan uvoz ptic in perutnine s Hrvaške Zdravstvo, 25. oktober 2005 16:48 Džakarta/Ljubljana - RTV SLO/STA/Reuters | ||
V ribniku stare struge Drave pri Mariboru so našli poginulega laboda. Foto: EPA Na podlagi delnih ugotovitev gre prej za zadušitev oz. utopitev kot pa za ptičjo gripo, je povedala direktorica Vursa Vida Čadonič Špelič. Dodala je, da preiskave laboda, ki so ga našli v Dravi na območju med Ptujem in Mariborom, še opravljajo na inštitutu v Ljubljani in bodo končane najpozneje v štirih dneh. Kraj, kjer so laboda našli, leži znotraj območja z večjim tveganjem v severovzhodni Sloveniji. |
26. oktober 2005
Ptičja gripa
Upokojenca Matija in Marija sta se opravila v Avstrijo. A tokrat nista kupovala špecerije kot pred dvajsetimi leti. Tokrat sta kupovala zdravilo proti ptičji gripi!
V lekarni so jima povedali, da zdravilo imajo. Kupila sta dve škatlici in za vsako plačala 50 evrov. Skupaj 100 evrov. Kar precej za upokojenski žep!
Ko sta opravila to nalogo, sta si privoščila še dunajski zrezek.
In si po kosilu zadovoljna prižgala cigareto. Kako ne bi bila zadovoljna, saj sta naredila vse, kar je v njuni moči, da se zavarujeta pred smrtonosno boleznijo.
Vam je zgodba znana?
Tudi vi poznate koga, ki je kupil famozno zdravilo proti ptičji gripi, za katerega pa nihče ne ve, ali je v resnici učinkovito?
Danes bomo govorili o več rečeh. Govorili bomo o moči medijev, človeški naivnosti, strahu pred neznanim, in o tem, kako to človeško slabost obrniti sebi v prid.
Naročite tajnici, naj vas 20 minut ne moti, ugasnite mobilni telefon in v miru preberite Lisac marketing ekspres.
Sedaj pa nekaj dejstev:
Presenečeni?
Verjetno ne. Ker berete Lisac marketing ekspres znate razmišljati s svojo glavo in tudi zdrave pameti vam ne manjka.
Zakaj sta torej upokojenca Matija in Marija oddrvela v Avstrijo po zdravila proti ptičji gripi?
Zakaj upokojenca Matija in Marija dve leti nista jedla svoje najbolj priljubljene jedi - goveje juhe?
Iz dveh razlogov:
Prvi razlog so mediji in njihovo neobjektivno poročanje. Če pri dnevniku prvih 13 minut govorijo o ptičji gripi, marsikdo res začne verjeti, da je nekaj na tem.
Ne glede na zatrjevanje strokovnjakov, da nevarnosti ni, je že sama frekvenca poročanja dovolj, da večina ljudi vsaj pomisli, da nekaj pa le je na tej ptičji gripi. To je neverjetna moč medijev!
Takole čez palec izračunano, so mediji do sedaj za reklamiranje ptičje gripe samo v Sloveniji porabili 12 milijonov evrov.
Drugi razlog pa je ptičja gripa sama. Ljudje se bojimo neznanega. Ste opazili, da sta upokojenca iz moje zgodbe po (s holesterolom obilnem) kosilu veselo prižgala cigaret?
Se zavedate, da je verjetnost prezgodnje smrti zaradi kajenja več milijonkrat večja do verjetnosti, da bi naša upokojenca umrla zaradi goveje juhe ali pandemije ptičje gripe?
Pa vendar so ljudje nehali jesti govedino in sedaj kupujejo zdravila proti ptičji gripi!
Ljudje se bojimo neznanega. Neznana ptičja gripa je veliko bolj strašna kot pa lepa smrt za pljučnim rakom, ki ga povzroča kajenje ... Na vsaki škatlici cigaret z velikimi črkami piše, da cigarete ubijajo. Naša upokojenca pa se bojita smrti zaradi ptičje gripe, čeprav bolezni pri nas sploh ni.
Glede na to, da so moji nasveti vseeno predvsem marketinški, se vprašajmo, ali je v vsem tem kakšen nauk, ki ga lahko uporabimo za povečevanje prodaje.
Seveda, naukov je več:
Kaj in kdaj bo odpihnilo ptičjo gripo?
Tako kot pri bolezni norih krav jo bo odpihnil čas. Dlje časa se ne bo nič zgodilo, manj materiala za poročanje bodo imeli novinarji.
In potem bo vse potihnilo - kot se je zgodilo z norimi kravami. Še hitreje pa bo gripo odpihnila kakšna hujša novica. Atentat, letalska nesreča, potres, smrt znane filmske igralke, npr.
Ljudi privlačijo slabe novice. Ptičja gripa pa kmalu ne bo več novica. Mediji bodo našli (si izmislili) novo slabo novico. In zopet vložili v reklamiranje slabe novice na desetine milijonov evrov.
Zakaj to delajo? Ker nas s slabimi novicami priklenejo k televizorjem. Potem nam poleg slabih novic prikazujejo še oglase za pralne praške in ostale oglase, od katerih mediji res živijo. S slabimi novicami samo poskrbijo, da si ogledamo oglasna sporočila. Na koncu gre vseeno le za denar ...
Če vam danes še ni dovolj mojih neumnosti, vam svetujem, da greste na www.vecer.si/marketing in preberete mojo kolumno, v kateri pišem o oglaševanju. In tudi o tem, zakaj so bili pred stotimi leti oglasi boljši, kot so danes.
Urednikom večera je bila moja kolumna tako všeč, da so mojo izjavo proglasili za bob dneva in jo natisnili celo na prvi strani tiskane izdaje Večera. Če še niste prebrali kolumne, jo torej preberite takoj, da ne pozabite. Pa kakšen komentar lahko tudi napišete.
Lep pozdrav,
vaš mag. Aleš Lisac
Balea BEAUTY EXPERT kremni gel za telo vsebuje 5 ...
Šampon za lase Elseve Extraordinary Clay je ...
Intenzivno vlažilna in hranilna krema z ureo, ...
S 5 % UREA regeneratorja in učinkovine proti ...
Lahkoten gel serum za prefinjeno polt Z ...