Upam, da lahko tudi tu objavim tole, kar sem prejela:
> Za vse ljubitelje živali pa še kontakt:
Črna bel lista podjetij, ki ne testirajo, ki se niso opredelile in tistih ki testirajo na živalih na desni strani:
http://www.prijatelji-zivotinja.hr/index.hr.php?id=53
> Gotovo smo ze dosti slisali o naravni kozmetiki in kako je lahko kozmetika
> skodljiva, a spodaj lahko preberete se malo vec o tem in na kaj morate
> paziti.
>
> Pretresljiv članek o škodljivosti kozmetike. Govori o kozmetiki, kako se
> zastrupljamo z njo. Na kratko povedano, govori o tem, da je večina
> kozmetike ala Loreal, Garnier, Revlon, Estee Lauder, Proctor& Gamle ...
> nevarna zdravju. Niti petina kemikalij v kozmetiki namreč ni testirana v
> neodvisnih ustanovah, proizvajalci vztrajajo, da takšno testiranje ni
> nujno. Kljub prošnjam nevladnih organizacij, naj se prostovoljno odpovejo
> uporabi snovi, za katere vemo, da povzročajo raka, veliki kozmetični
> koncerni tega nočejo storiti. Množična občila živijo samo od kapitala
> multinacionalk, zato se jim ne želijo zameriti, potrošniku pa tako niti na
> misel ne pride, da bi se moral v opisano problematiko poglobiti.
>
> Avtorica pravi še, da se ljudje vedno bolj zavedajo zdrave prehrane,
> vendar
> bi morali biti pri kozmetiki celo bolj previdni, saj je za varnost hrane
> poskrbljeno (zakonsko) veliko bolj kot za varnost kozmetike, ki pa kot
> vemo
> se vsrkava v telo, kri ... In še najbolj škodljive sestavine v kozmetiki.
> ftalati (skriti pod parfum, fragrances), parabeni, policiklične mošusne
> spojine, derivati PEG, fluor...
>
> - Ste vedeli, da je za kozmetiko dovolj 1% naravnih sestavin in se zato
> formalno lahko razglasi za naravno?
> - da se vsako leto za 'naravno' deklarirano kozmetiko porabi 100.000 ton
> kemikalij? Koliko gre šele v tisto, ki nima oznake, da je naravna. Torej
> nima niti enega potrebnega procenta naravnih sestavin.
> - da se dejansko 60% kemije vsrka v kozo iz kozmetike (ja, obstajajo
> dokazane raziskave)
> - da lahko ženske v povprečju v enem letu absorbirajo tudi 2kg kemikalij
> iz
> svoje kozmetike? Sploh tiste, ki redno in na veliko uporabljajo losijone
> za
> telo (gelov za tuširanje, šamponov, krem, pudrov...)
>
> Nekateri proizvajalci uporabljajo zelo zanimive razlage: >>Ponujamo
> izdelke, ki so naravni toliko, kolikor je v današnjem času mogoče<<.
> Pisati
> pa bi moralo: >>Ponujamo izdelke, ki so naravni toliko, da je to še vedno
> dobičkonosno.<<
>
> Danes več kot 50 blagovnih znamk ponuja 100% naravne izdelke in s tem
> dokazuje, da se to še kako da. Le apetite po dobičkih je treba zmanjšati.
>
> BDIH je certifikat za naravno kozmetiko, ki mora izpolnjevati naslednje
> kriterije:
> - uporaba naravnih rastlinskih surovin, pretežno iz certificirane ekološke
> pridelave ali kontroliranega nabiranja divje rastočih rastlin
> - testiranje na živalih ni dovoljeno
> - surovine, ki so na trgu od leta 1998, se lahko uporabljajo le, če niso
> testirane na živalih
> - uporaba anorganskih soli ali mineralnih surovin je načeloma prepovedana,
> razen specificiranih izjem
> - uporaba ekstrahiranih naravnih surovin skozi procese hidrolize,
> hidrogenizacije, esterifikacije, transesterifikacije je strogo regulirana
> - prepovedana je uporaba sintetiziranih barvil, dišav, etoksiliziranih
> surovin, silikonov, parafina in drugih naftnih derivatov
> - za zagotavljanje varnosti izdelkov je dovoljena uporaba naravnih
> konzervansov ter omejena količina naravnim identičnih konzervansov, kot
> so:
> benzoid acid (benzojska kislina), salicil acid (salicilna kislina), sorbic
> acid (sorbinska kislina) in njihove soli ter benzyl alkohol (benzilni
> alkohol)
> - obsevanje izdelkov ni dovoljeno
> - uporaba gensko spremenjenih organizmov ni dovoljena
> - proizvodni proces mora biti prijazen do okolja
> - embalaža mora biti iz okolju prijaznih materialov
>
> Certifikat BDIH ima že več kot 40 blagovnih znamk. Navajamo le tiste, ki
> jih lahko najdete v naših trgovinah (po abecednem vrstnem redu):
>
-Avalon-Organics-Bergland-Dr.Hauschka-Lavere-Lavera-Logona-Primavera-Sante-M
> aharishi
>
> Ayurveda-Martina Gebhardt-Organic Pharmacy-Urtekram-Weleda
>
>
> http://www.kontrollierte-naturkosmetik.de/e/producer_natural_cosmetics.htm
>
<http://www.kontrollierte-naturkosmetik.de/e/producer_natural_cosmetics.htm
>>
> link do seznama vseh priznanih naravnih blagovnih znamk!
>
> POZOR!!!! nekaj sestavinsko najslabših znamk:
> Dark & Lovely, L'Oréal, Clairol, Procter & Gamble, Revlon, Garnier.
> Biotherm, L'Occitane, Banana Boat, Coppertone, Nivea, Estée Lauder, Avon
>
> Otroška olja vsebujejo paraffinum liquidum (derivat nafte) in samo izgleda
> kot olje!!!! Približno polovica strupov v telo ne pride skozi usta, ampak
> skozi kožo. Kožo negujemo z nafto, zobe umivamo s pesticidi.
>
> Večini ljudi, ki želi živeti zdravo, ni vseeno, kaj pojedo. Vendar je to
> le
> prvi korak. Približno polovica strupov v telo ne pride skozi usta, temveč
> skozi kožo. Razni pesticidi, fungicidi ali insekticidi, ki se jim v solati
> skušamo izogniti, se namreč skrivajo v kozmetičnih izdelkih in čistilih,
> ki
> jih običajno uporabljamo, opozarja Sanja Lončar. Povzetek njenega
> predavanja na to temo, s katerim se sicer v celoti ne strinja, je pred
> kratkim kot blisk zaokrožil po spletu.
>
> Deklaracije na kozmetičnih izdelkih s prostim očesom večkrat niti ne
> moremo
> prebrati, pa tudi, če jih, ne razumemo kaj dosti.
>
> "Edino na kozmetičnih izdelkih je dovoljeno, da sestavine niso napisane v
> našem maternem jeziku, pač pa uporabljajo strokovne izraze. Zato je
> verjetnost, da boste razumeli, kaj ste kupili, minimalna."
>
> Pa vendar, na kaj moramo biti pozorni? "Če se seznam začne s parafinum
> liquidum, vazelinum ali petroleum, je osnova izdelka nafta oziroma naftni
> derivat. Proti koncu seznama so pogosto omenjeni konzervansi parabeni, ki
> kremam dajejo obstojnost, vse več nevladnih organizacij in neodvisnih
> raziskovalcev pa svari, da pri človeku lahko povzročajo hormonske motnje.
> Vmes bo na deklaraciji morda z velikimi črkami napisano PEG. To pomeni, da
> izdelek vsebuje snovi, ki močno pospešujejo vpijanje v kožo in naše telo
> pripravijo do tega, da lahko še nekaj časa po uporabi skozi kožo spusti
> tudi razne patogene snovi, ki jih sicer ne bi."
>
> Nafte torej ne priporočate za nego telesa? "Zagotovo bolj koristi
> avtomobilom kot človeku. (smeh) Maščoba je bila v kozmetiki vedno
> prisotna,
> nafta pa je veliko cenejša kot jojobino ali avokadovo olje. Vendar je to
> mrtva maščoba, ki ne hrani kože kot naravna olja. V kozmetiki najdete še
> veliko nevarnejših snovi, na primer ftalate, za katere vemo, da
> poškodujejo
> jetra, vplivajo na zarodek ... V Nemčiji so bili nekaj časa že
> prepovedani,
> pod pritiski industrije pa so jih ponovno dovolili. Na deklaracijah so
> najpogosteje skriti v besedi parfum, ki pa je poslovna skrivnost, zato
> njegove formule ni potrebno napisati. V neodvisnih laboratorijih so
> ugotovili, da ftalate, ki podaljšujejo obstojnost dišav, lakov in drugih
> spojih, vsebuje 75 % kozmetičnih izdelkov. Policiklične mošusne spojine,
> ki
> so prepovedane, na neodvisnih testih še vedno najdejo tudi v najbolj
> znanih
> blagovnih znamkah."
>
> Koliko denarja se obrača v kozmetični industriji? "Kozmetično industrijo
> vsi pustijo pri miru, saj je dolgo veljalo, da ti izdelki ne morejo
> prodreti v telo. Zadnjih deset, dvajset let sicer ugotavljamo, da to ne
> drži, ampak ta osnovna predpostavka je še vedno v veljavi, drugače bi
> morala biti zakonodaja popolnoma drugačna. Če koža nič ne vpije, potem se
> milijardni biznis vrti okrog larifari vzdrževanja mrtvih celic povrhnjice.
> Če pa snovi pridejo globlje, do živih celic, ni več ovir, da ne gredo tudi
> v kri in limfo."
>
> To nevarno igro pa financira potrošnik ..."Stroški za reklamo velikih
> blagovnih znamk se gibljejo med 20 in 30 %, nekateri prenesejo celo do 50
> %. Če temu dodate še 30 ali 40 % marže in davke, pomeni, da je dejanska
> vrednost izdelka do deset % cene, ki ste jo plačali. To se proizvajalcem
> splača le v primeru, če uporabljajo poceni sintetične surovine. Naravni
> izdelki, pri katerih je cena proizvodnje bistveno višja, nikoli ne bodo
> tako poznani, ker si ne morejo privoščiti oglaševanja, niti velikega
> obsega
> proizvodnje."
>
> Koliko naravnih izdelkov je mogoče najti v trgovinah? "Nekaj odstotkov. Še
> pred nekaj leti jih pri nas sploh ni bilo mogoče dobiti, zdaj pa je na
> tržišču okrog 15 blagovnih znamk, ki imajo certifikat, da so naravne in
> dosegajo zelo dobre rezultate na neodvisnih testih."
>
> Največja laž krem proti celulitu? "Prva je že ta, da je celulit nekaj
> nenaravnega, zaradi česar bi morali biti sami sebi nevšečni. Struktura
> ženske kože je za razliko od moške taka, da ga ustvarja. Lastnik nekega
> kozmetičnega koncerna je dejal: 'Prepričaj žensko, da je grda, in prodal
> ji
> boš lahko vse.' V reklamah za kreme proti celulitu nastopajo
> trinajstletnice, saj že pri petnajstletnicah ne najdeš več nog brez
> celulita. Nekvalitetna hrana situacijo še poslabšuje. Ti izdelki vsebujejo
> močne diuretike, ki odvajajo vodo iz tkiv. Ker je večina ljudi
> kronično dehidriranih, lahko pride do velike poškodbe celic. Popolnoma
> naravna snov, ki čisti toksine iz telesa, je na primer brezovo olje. Ampak
> le pod pogojem, da smo dobro hidrirani in ne mislimo, da se bomo enajst
> mesecev smetili, potem pa v nekaj dneh vse pospravili.
>
> Kaj pa je v kremah za sončenje? "Pri kremah za sončenje določene snovi
> prodrejo v kožo in tam ustvarijo kemično reakcijo. Ampak včasih smo
> uporabljali kreme s faktorjem 2, 4 ali 6, danes pa s faktorjem 40. Visoki
> zaščitni faktorji so kemično manj stabilni in zato nova sredstva vsebujejo
> tudi več konzervansov in drugih pomožnih snovi. Veliko bolj inteligentna
> zaščita so kreme na osnovi titanium dioksida, ki na koži naredi zaščitni
> sloj, ki deluje kot ogledalo. Vendar se te kreme ne vpijajo v kožo, kar
> ljudem ni všeč. Zato nekateri proizvajalci z nanotehnologijo razbijejo
> titanium dioksid na majhne delce, ki se vpijejo v
> kožo. Vendar so te kreme koži prijazne le, če ostanejo na površini."
>
> Omenili ste nanotehnologijo. Kako deluje? "Učinki nanotehnologije še niso
> podrobneje raziskani, čeprav nekateri svarijo, da gre za veliko nevarnost,
> podobno kot pri genski tehnologiji. Okrog 2000 kozmetičnih izdelkov naj bi
> bilo že proizvedeno s pomočjo te tehnologije, vendar ne vemo, katerih. V
> Sloveniji ni niti ene aparature, ki bi lahko ugotovila prisotnost nano
> delcev. Če je po zakonu dovoljeno, da uporabite en gram strupa na enoto,
> je
> to prej pomenilo deset ali sto molekul. Zdaj pa z nano tehnologijo iz sto
> naredijo sto bilijonov molekul, ki pa še vedno tehtajo le 1 g."
>
> Depilacijske kreme ..."... so posebno poglavje človeške neumnosti.
> Zanimivo, koliko žensk jih uporablja, pa se nikoli ne vprašajo, kakšna
> mora
> biti kemikalija, ki v treh minutah stopi dlako. Dejansko gre za kemijo, ki
> spremeni strukturo dlake, s tem pa močno spremeni pH kože. Koža ni naš
> okras. Koža je naš največji obrambni mehanizem, naša barikada. Narava je s
> pH-jem kože preprečila, da bi razni patogeni organizmi prišli v telo. Mi
> pa
> v imenu lepote ta pH spreminjamo.
>
> Na kaj moramo biti pozorni pri nakupu deodorantov? "Pri deodorantih so
> ljudje že postali pozorni, da ne vsebujejo aluminijevih soli. Bistvo ni v
> tej ali oni spojini, temveč v principu delovanja. Če nek proizvajalec
> zagotavlja, da se ob uporabi antirespiranta ne bomo spotili 24 ur, je ne
> glede na to, kako je to dosegel, preprečil naravno funkcijo kože. Potenje
> je naraven način uravnavanja telesne temperature in najhitrejši način, da
> se telo znebi strupov. Prejšnjo službo sem zapustila, ko nas je direktor
> neke velike korporacije učil, kako moramo v Slovencih vzbuditi občutek, da
> jim bo zelo nerodno, če se spotijo. Raziskava je pokazala, da nam pred
> desetimi leti ni bilo preveč nerodno, če smo se prepotili. Očitno
> je bil marketing uspešen, saj nam danes je."
>
> Zobnim pastam nekateri pripisujejo grozljive posledice, celo vpliv na
> inteligenčni kvocient. "Pri zobnih pastah prihaja na dan vse več svaril o
> škodljivih stranskih učinkih fluora. V knjigi Clean to Death (Čisti do
> konca) najdete podatek da lahko štiriletni otrok umre od zastrupitve, če
> zaužije polovico tube zobne paste, ki vsebuje 1500 ppm fluora. V zadnjih
> letih je tudi vse več stomatologov, ki svarijo pred fluorom. Sluznica je
> zagotovo zelo prepustna in moramo biti pozorni, kaj dajemo v usta.
> Zagotovo
> v svojih ustih ne želimo
> konzervansov kot so parabeni in pesticidov, kot je triclosan."
>
> Ko poslušamo te stvari, se nam v nekem trenutku zazdi, da je vsega
> preveč...
> "Prav to s pridom izkorišča kozmetična industrija, ki pravi, da bi bili že
> vsi mrtvi, če bi bilo vse to res. Težava je v tem, da vsaka stvar prispeva
> po malo. Naše težave z zdravjem pa so na koncu seštevek vseh teh
> 'nenevarnih' snovi. Američani so izračunali, da povprečna ženska uporablja
> devet kozmetičnih izdelkov in tako prihaja v stik z 196 kemikalijami
> dnevno. Zobna pasta, milo, šampon, krema, detergent za pomivanje posode
> ...
> To je že pet izdelkov, pa se še našminkali nismo."
>
> Če na deklaraciji namesto zapletenih sestavin preberemo, da izdelek
> vsebuje
> na primer izvlečke kamilice ali mandljevo olje, smo torej na dobri poti
> ...
> "Da, vendar moramo vedeti, da gre pri mnogih izdelkih, ki jih promovirajo
> kot naravne, za zavajanje. Zakonodajalec namreč ni definiral, kaj v
> kozmetiki pomeni beseda naravno. Za neko milo lahko napišejo, da je
> naravno, že če vsebuje nekaj odstotkov naravnih snovi. Zato je
> najenostavneje, da iščemo izdelke, ki so jih certificirale neodvisne
> ustanove in nosijo certifikat BIO, EKO ali BDIH. Informacije o tem lahko
> najdete tudi na naši spletni strani. Tudi nekatere blagovne znamke, ki
> svoj
> image gradijo na tem, da izdelujejo naravno kozmetiko, imajo v svojem
> repertoarju le nekaj takih izdelkov, ko pa kupite njihovo kremo za
> petdeset
> evrov, boste v njej našli le malo naravnih sestavin. Prav tako kot v
> kozmetiki za otroke, ki je včasih veljala za bolj blago."