
Kje in kako
Posameznik mora prijaviti naslov stalnega prebivališča ali spremembo naslova stanovanja stalnega prebivališča v roku osmih dni od naselitve oziroma od vročitve dovoljenja za stalno prebivanja tujca. To lahko stori osebno na katerikoli upravni enoti ali krajevnem uradu na območju Republike Slovenije ali preko enotnega državnega portala e-uprava s kvalificiranim digitalnim potrdilom.
V primeru, da posameznik prijavlja stalno prebivališče ali spremembo stalnega prebivališča
osebno na upravni enoti ali krajevnem uradu mora priložiti veljaven osebni dokument, opremljen s fotografijo, in dokazilo, da ima pravico do prebivanja na naslovu, ki ga prijavlja. Kot dokazilo, da ima posameznik pravico do prebivanja na naslovu, se šteje dokazilo o
lastništvu, najemna ali podnajema pogodba ali pisno soglasje lastnika oziroma solastnikov stanovanja oziroma upravljavca nastanitvenega objekta, pri čemer soglasja lastnika ni potrebno overjati. Če je nepremičnina, na naslovu katere želi posameznik prijaviti prebivališče, vpisana v zemljiško knjigo, mu ni treba dokazovati lastništva nad to nepremičnino, saj te podatke pridobi organ po uradni dolžnosti, vendar mora v tem primeru sporočiti številko zemljiškoknjižnega vložka, ime katastrske občine ali številko parcele ter ime pristojnega sodišča. Posameznik mora ob prijavi stalnega prebivališča upravni enoti
posredovati še naslednje podatke: priimek in ime, EMŠO oziroma datum rojstva in spol, če ta ni določena, kraj rojstva, staro stalno prebivališče, novo stalno prebivališče (za naslov v Republiki Sloveniji mora posredovati občino, naselje, ulico, hišno številko z dodatkom k
hišni številki ter oznako stanovanja; za naslov v tujini mora posredovati državo, ulico in hišno številko oziroma naselje in hišno številko, ime in številko province ali kantona, če jih država ima, uradno kratico naslovne države, poštno številko in naziv naslovne pošte), državljanstvo, narodnost, če se posameznik želi o tem izreči, zakonski stan, priimek in ime ter EMŠO posameznika, ki vodi gospodinjstvo, ter sorodstveno razmerje do njega, dovoljenje oziroma
prepoved za posredovanje podatkov porabnikom, ki nimajo zakonske podlage za zbiranje teh podatkov, datum prijave oziroma spremembe ter naslov za vročanje, če ima že prijavljeno začasno prebivališče oziroma več začasnih prebivališč. Naslov za vročanje je lahko le v Republiki Sloveniji. Upravna enota na podlagi veljavnega osebnega dokumenta preveri identiteto posameznika, pravilnost naslova, ustreznost dokazil o pravici do prebivanja na prijavljajočem naslovu ter veljavnost dovoljenja za prebivanje. Ko upravna enota evidentira prijavo stalnega prebivališča, izda posamezniku potrdilo o prijavi stalnega prebivališča.
V primeru tako imenovane e-prijave stalnega prebivališča pa mora posameznik katerikoli upravni enoti Republike Slovenije po elektronski poti poslati elektronsko podpisan in izpolnjen obrazec za prijavo stalnega prebivališča in skenirano dokazilo o pravici do prebivanja na naslovu, ki ga posameznik prijavlja. Tudi v tem primeru upravna enota preveri identiteto posameznika, vendar na podlagi uradnih evidenc, pravilnost naslova, ustreznost dokazil o pravici do prebivanja na prijavljajočem naslovu ter veljavnost dovoljenja za prebivanje. Poleg tega pa mora preveriti še veljavnost elektronskega podpisa. Prav tako upravna enota po uspešnem evidentiranju prijave stalnega prebivališča izda posamezniku potrdilo o prijavi stalnega prebivališča ter mu ga pošlje po redni pošti.
Roditelj prijavi stalno prebivališče novorojenčka z izpolnitvijo obrazca za prijavo stalnega prebivališča v porodnišnici. Porodnišnica nato posreduje izpolnjen obrazec upravni enoti, na območju katere se nahaja naslov stalnega prebivališča, ki ga posameznik prijavlja. Prijava
stalnega prebivališča velja od datuma rojstva novorojenčka.