V bistvu je zadeva sledeča:
- za vpogled v vzgojno izobraževalno delo, ki poteka v skupini, naj bi vsaka skupina imela svoje oglasne deske pred igralnico, kjer bi starši lahko prebrali, kaj se bo ali pa se je dogajalo v preteklem ali bodočem mesecu;
- dejstvo je, da so oglasne deske različne, odvisno od vzgojiteljice, njene delavne naravnanosti, profesionalnosti (nekatere komaj kaj napišejo, druge imajo zelo načičkane oglsne deske);
- zato se mi zdi, da bi bilo potrebno zadevo znotraj vrtca ali pa kar na državni ravni malo bolj podrobno usmeriti, podati točna navodila, kot imajo to npr. v vrtcu Tončke Čečeve v Celju, ki je zame (poudarjam zgolj v mojih očeh) eden izmed najbolj profesionalnih vrtcev, kar sem jih imela možnost spoznati, v njih delati!!! Navsezadnje se informacije podajajo staršem, ki imajo pravico vedeti, kaj se dogaja na profesionalen in strokoven način, ne pa po otročje!!!
- Vam se mogoče zdi neumno, da je ravnateljica prepovedala dnevne prikaze dela; jaz pa se s tem popolnoma strinjam. Vzgojiteljice so zelo obremenjene! Tega se je potrebno zavedati. V skladu z nalogami, ki jih vzg. mora opraviti NI PREDPISANO, DA JE DOLŽNA DNEVNO OBVEŠČATI STARŠE O DEJAVNOSTIH OTROK. Dobra vzgojiteljica bo imela oglasno desko tako kvalitetno urejeno, da bo staršem jasno, kaj so počeli preko celega meseca. V mislih imam cilje, pesmice, pravljice... skratka vse dejavnosti, za katere si vsak normalen starš lahko misli, da jih ni mogoče izpeljati v enem dnevu, temveč so plod dela skozi ves mesec;
- potem pa so tukaj še pravi pokazatelji dela - to so OTROCI, pri katerih se najbolj vidi, kaj se počne, če se počne, s kakšnim namenom in kdaj!!!
V konkretnem primeru, ki ste ga navedli, pa sama vidim vzrok predvsem v pritožbah sodelavcev te vzgojiteljice, ki so se najbrž počutili prisiljene v dodato delo (katero jim ni potrebno), v dodaten stres, v smislu: ona to počne, jaz pa ne! Hmm, ali naj še jaz uvedem dnevno predstavitev dejavnosti???
Tukaj nastopi ravnatelj, ki presodi, kaj je smiselno in kaj ne!
Menim, da je v nekaterih vrtcih ali preveč ali pa premalo upoštevana avtonomija vzgojiteljev. Težko pa je najti vmesno pot! Veliko je odvisno od vodstva, ki pa v nekaterih primerih bodisi nima primerne izobrazbe (je npr. ekonomist, ki je krasen vodja, vendar slab pedagoški delavec); je zelo strokovno podkovan in s svojimi idejami ruši avtonomijo delavcev ali pa ima premalo izkušenj. Zlata sredina se težko najde!