S fantom sva bila prejšni teden na Djerbi. Bilo nama je zelo lepo, kljub pretežno oblačnem vremenu. Za tiste, ki še niste bili tam, pa si v kratkem želite oditi, sem napisala nekaj vrstic, ki vas bodo mogoče prepričale v počitnice na tem zanimivem otoku Tunizije:
Na počitnice sva šla preko agencije Globtur v Ljubljani, ki je v bistvu posredovala za hrvaško agencijo Atlas Airturs. Vplačala sva torej v Globturju in bi morala naslednji teden dobiti informacije o letu na domači naslov, a so malo posrajčkali in ker do četrtka informacije ni bilo, sem poslala fanta na Globtur, kjer je bilo pismo na najino ime ? a so ga verjetno pozabili poslat.
Drugače moram tako agencijo Globtur kot tudi Atlas pohvalit. Fant pri Globturju nama je dosti povedal o sami Djerbi, dal nekaj nasvetov in bil nasploh zelo prijazen, saj ko me je zanimalo, ali je vključeno zavarovanje, poklical Atlas na Hrvaško, da bi to poizvedel, prav tako mi je povedal, da se pri Intelekti da dobit knjižico o Djerbi. Pri Atlasu so tudi zelo u redu. Na Brniku nekaj pred letom sva dobila letalsko karto z infotom o vseh izletih, ki so možni, tako da sva se že na letalu odločila, kam greva. Izlet v Duaz in Matmato je bil voden strokovno in se ni prav nič zataknilo, vodič je pa zraven ful povedal o muslimanski kulturi. Prav tako imajo dobro organiziran prevoz do hotela in iz hotela ob povratku. že na letališču čaka vodič in ti pomaga do avtobusa, ki vodi v tvoj hotel. Mimogrede, preden greš skozi mejni prehod na Djerbi, moraš izpolniti nek listek, zato je pametno imeti v ročni prtljagi svinčnike. Letela sva z Adrio. Iz letala je ob lepem vremenu zelo fajn videt Sicilijo in puščavo.
Počitnikovala sva v hotelu Haroun. Ena izmed planetovk, ki je tudi pred kratkim bivala v tem hotelu, mi je o njem povedala same slabe stvari, zato sem bila pripravljena na katastrofo. Vendar se je vse dobro izšlo. Hotel je izjemno lep, krasi ga zanimiva tunizijska arhitektura ? dosti stopnišč, okenc in skratka zelo pravljično. S fantom sva se povzpela tudi na streho, kjer sva naredila nekaj prav lušnih posnetkov. Soba je bila prijetna, kar velika. V sobi sva imela tudi tv, že ob samem prihodu. Ni pa bilo kabla za satelitsko, torej če želiš gledat tv, moraš doplačat, ali pa se že prej spomniš, da prineseš kabel s seboj, če imaš to srečo, da najdeš tv v sobi. Soba je bila razmeroma čista, tako nekako kot hrvaški hoteli v Istri z dvema zvezdicama ali pa celo malo več. Ni bilo muh in ne komarjev, prav tako nisem opazila nobenega pajka ali mravlje. Je pa kakšna ploščica kje počena in odtok v umivalniku je bil skoraj zamašen ? a to naju ni pretirano motilo. Imela sva kopalnico z kadjo. Zanimive so se mi zdele zelo kičaste keramične ploščice, ki so bile v spalnici in v kopalnici ? a sem pozneje ugotovila, da kič Arabci naravnost obožujejo.
Prav tako nisem opazila nikjer nobenega hišnega ljubljenčka v obliki ščurka. Bila sva v prvem nadstropju in pozneje sem videla, da na vrtu hotela ščurki prav veselo lazijo okoli, zato sem menila, da je prav mogoče, da jih imajo v pritličju, a mi je potem očka povedal po ogledu slik, da so to zunanji ščurki in ne hišni. No ja, dopuščam možnost, da so vseeno v kateri sobi bili, jaz v svoji nisem našla nobenega. Brisače menjavajo vsak dan, razen če je kakšna očitno neuporabljena. Problem je le to, da ti je ne zamenjajo, temveč prinesejo nazaj, ko je oprana, tako da si vmes brez brisač in je prav da imaš kakšno s seboj.
Prav tako je bila hrana v hotelu izvrstna. Zajtrk je bil kar kul: dve vrsti marmelade, maslo, sirni namaz in običajen sir, posebna salama, tri vrste jogurta, kosmiči in mogoče še kaj, kar se ne spomnim. Bila je na voljo kava, mleko in čaj. Kruh je bil moj najljubši ? tak, ki je zelo hrustljav in se zelo drobi. Dobilo se je tudi rogljičke. Kuhar ti je lahko tudi ocvrl jajce, s paradižnikom in čebulo. Mislim da so bila tudi kuhana jajca in melone. Sokovi so bili zelo okusni, bolj kot kje drugje. Malo je motilo to, da je bil kruh odkrit in da so se na njemu večkrat veselo pasle muhe. Včasih so tudi v restavracijo prišle dve mački, kar mi ni lih vzbudilo videza čistoče in higiene. Poleg tega se mi je zdelo nekoliko moteče tudi to, da se npr masla, marmelade in ostalega ni dalo dobiti v majhnih kosih, kot sem to vajena po drugih hotelih, temveč je bilo vse to v eni posodi in je bilo potrebno jemat z žlico. No tudi to ni ravno higienično, bi rekla.
Večerja je bila prve dni razočaranje: dve vrsti predjedi (testenine in ena njihova značilna jed) ? kar u redu, nobene mineštre ali juhe. Na začetku je bila tudi edina priloga le pečen krompir, ki je bil včasih tako črn, da je bil naravnost upepeljen. Druge večere so ponudbo zelo izboljšali in je bilo kot prilogo možno dobit še riž. Če nimaš rad riža in krompirja, torej v Harounu nimaš kaj iskat. Jaz imam oboje zelo rada, zato se nisem pritoževala. Poleg tega so bile še zelenjavne priloge, špinača in nekaj neznanih prilog, ki pa so bile fine. Ponavadi sta bili dve vrsti mesa; riba in piščanec, enkrat so bile zelo klobase in koščki mesa v golažu, meso na žaru. Vse zelo fino. Največ je bilo solat ? okoli osem vrst in vse zelo fine. Kot posladek je bil v prvih dneh na voljo le sladoled, nato pa le piškoti, torte in pite. Ker sama nisem za sladkarije, sem preizkusila le kakšen piškot in sladoled, oboje kar u redu. Končna ocena naju obeh je bila izvrstna ? nikoli nisva bila lačna in hrana je bila zelo okusna.
najin hotel
Zdravje: za preventivo sem sama jemala tablete proti driski z B kompleksom, oba s fantom pa sva imela tudi s seboj pol litra domačega žganja in orehovca. Z žganjem sva razkužila želodček po vsakem obroku, orehovec pa je bil za takrat, če bi res imele prebavne motnje. Nisva se pretirano pazila ? jaz sem si umivala zobe z njihovo vodo, pila pa sva le ustekleničeno, jedla sva tudi neolupljeno sadje ? grozdje. Na koncu je moj fant dobil nekaj blažjih prebavnih motenj, ki so se uredile z eno tableto, jaz pa sem ostala zdrava.
Plaža; zanimivost plaž v turističnem delu Djerbe je, da se po njen sprehajajo kamele in konji. Oboje vozijo okoli domačini, ki hočejo kaj zaslužiti s tem, da vozijo turiste okoli. Presenetljivo je, da kljub obema vrstama živali na tleh ni dosti iztrebkov. Plaža je zelo lepa, peščena, s suho mivko, da se vdere ko hodiš po njej. Na plaži so senčniki, ki niso plastični kot na hrvaškem, temveč narejeni iz nekakšne slame in zgledajo zelo lušni na fotografijah.Tako ležalniki kot tudi senčniki so dani v brezplačno uporabo, ni potrebno doplačilo, tako je bilo vsaj od konca septembra naprej. Morje je zelo plitvo, moraš it kar daleč, da lahko zaplavaš. žal ima tudi ta plaža svoje slabosti: stalno piha močan veter, tako da je v senci pod senčnikom zelo mrzlo. Mene je zeblo. Idealna je za tiste, ki se želijo sončiti, saj mrzel veter hladi razgreto telo. Prav tako je morje zelo zelo valovito, tako da je plavanje oteženo, saj te večkrat zalije pravi cunami. Valovi nikdar ne prenehajo. Meni to ni bilo všeč in zato sem se tudi odločila, da zaradi vetra in velikih valov me Djerba ne bo več videla. Hotel Haroun ima svojo plažo. Čeprav so nam povedali, da si lahko kjerkoli, so naju iz ene plaže (sosednje od harouna) zapodili, tako da je bolje, da ostanete na plaži vašega hotela.
Lepote plaže motijo tudi domačini, ki nosijo okoli različna oblačila, sadje, palme in podobno in so zelo vsiljivi, če pokažeš kaj zanimanja za nakup. Vse kar dosti zaračunajo, tako da se ne splača. Za dva grozda in dve banane so zahtevali tudi po 17 dinarjev, to je okoli 15 evrov. Seveda lahko barantaš, toda potem te ta trgovec mori ful časa in na koncu vseeno plačaš trikrat več kot bi v navadnem marketu. Najbolje je, da takoj odkimate, ko se tak trgovec napoti k vam, ker drugače ne da miru.
Morje je kar čisto, včasih najdeš kje kakšno travo, a ni moteča. Močni valovi prinesejo tudi nekaj majhnih školjkic na mivko, in je prav prijetno brskat za njimi. Problem plaže pa je tudi dejstvo, da razen če nisi all inclusive, ne moreš na njej nič jesti ? ni kakšnih kioskov s hrano, temveč le za all inclusive goste. Ko sva končno našla nekaj, kjer bi lahko jedla na plaži, naju niso pustili noter, ker sva bila v kopalkah. In to pri gostišču, ki je bi na plaži. Hm, čudno.
By the way, na plaži si lahko tudi zgoraj brez, sem videla dosti takih, čeprav uradno ni dovoljeno.
mivka in morje... mmmmm
Podnebje in vreme: V tem času naj bi bilo na Djerbi še poletje, temperature so bile okoli 26 stopinj, morje je bilo zelo toplo. Zvečer ni bilo zelo mrzlo, še vedno sem se lahko sprehajala v večerni obleki z naramnicami. žal kot sem rekla, pod senčnikom na plaži vseeno zebe. Poleg tega je bilo večji del vsakega dneva oblačno, le en dan je bil popolnoma sončen, drugi pa po kakšni dve uri. Ni bilo prave vročine, kakršna se mi zdi normalna za počitnikovanje na morju.
Nočno življenje: dvakrat zvečer v tednu je bila v najinem hotelu predstava; enkrat od fakirjev, ki so ležali na žebljih in podobno, in enkrat so plesale tunizijske plesalke, oboje kar u redu. Drugače se v najinem hotelu ni nič dogajalo, a sva bila s tem seznanjena že prej na agenciji. V bližini je nekaj diskotek, v katere se lahko odpravite peš, ker niso daleč. Najbolj znamenita je t="on" ProductID="la Bomba. Sicer">t="on" ProductID="la Bomba.">la Bomba. Sicer sva imela v načrtu obisk, a se nama ni izšlo. Splača se it zvečer v kakšne druge hotele, kjer imajo kaj več nočnega življenja.
večer tradicionalnega plesa v najinem hotelu
Nakupovanje: najslabše od vseh, bi rekla. Za kupit nimaš bog ve kaj: mogoče kaj nakita in začimbe, dateljne in olivna olja. Nekje imajo obupen nakit ? ful kičast. Prodajajo svoja oblačila, ki pa so ful široka in dolga do kolen, torej zelo neprivlačno. Možno pa je dobit obleko za trebušno plesalko. Dosti je tudi keramike, a vse grozno pobarvano. Prodajajo usnjene izdelke, a zelo drago. Ena mini denarnica za kovance je bila začetna cena 60 dinarjev (en euro je približno 1,5 dinarja). Povsod je potrebno barantati. Zaradi njega sem praktično zasovražila nakupovanje in nisem nič silila h stojnicam. Najbolj pametno je kupovati v marketih, kjer je cena zapisana že na policah. Sama sem si tako kupila eno kamelo iz usnja za v jaslice za božič, eno knjigo o Djerbi v italijanščini in eno zapestnico. Vse v trgovinah s fiksnimi cenami. Problem barantanja je, da v bistvu ne veš, koliko je stvar v resnici vredna in tudi ko zmanjšaš na tretjino prvotne cene je zagotovo, da si stvar še večkrat preplačal. Poleg tega se te radi dotikajo, ko barantaš, s tem te skušajo omehčati, a te v bistvu otipavajo, packi grdi. Seveda to počnejo samo z ženskami. Zato svetujem da vse spominke in darila kupite kar na letališču za nazaj, tik preden greste skozi carino. Djerba ima presenetljivo kar veliko letališče in prodajajo enake stvari po zelo nizki ceni ? npr zapestnica 2 dinarja, kar je petkrat manj kot si zanjo plačal drugače. Neke pipe za kadit ? to so v resnici posode, so na letališču stale le 2 dinarja, drugje verjetno ogromno več. Možno si je kupit njihova glasbila, moj fant je kupil boben. Voda ni draga ? 1,5 listra stane pol dinarja. Poleg tega je ugodno kupiti tudi več razglednic: pet ali šest skupaj stane 1 dinar.
Izleti; možnih je več, sama sva šla le v jug Tunizije, torej v Matmato in v vrata puščave Duaz, zato bom opisala le to. Cena izleta je 70 ali 75 dinarjev za enega, v to je vključeno zelo bogato samopostrežno kosilo v Duazu, v hotelu s štirimi zvezdicami. Ni pa v ceno vključeno jahanje kamele (20 dinarjev) in konja (5) ? če se seveda odločiš zanj. Izlet je bil zelo prijeten in ga toplo priporočam vsem. Traja cel dan, odideš pa takoj po zajtrku z avtobusom po otoku, s trajektom na celinsko Tunizijo. Šele obisk vasi lahko pokaže pravo kulturo ? npr. kako so ženske oblečene še vedno v tradicionalna oblačila, ne samo rute. Obišče se (mislim, da je bila to Matmata) vas, kjer ljudje živijo v votlinah v griču, kot kakšni jamski ljudje. Podnevi je doma ponavadi samo žena, otroci pa so po šolah in mož dela. Lahko si ogledaš vse njihove sobe. Med potjo se ustaviš tudi v eni drugi vasi, kjer je postanek za spominke. Mi smo poleg tega tudi dojili baby kamelo. Pot vodi tudi mimo kraja, kjer so snemali Zvezdne steze. Pokrajina je izjemno pusta - povsod samo pesek. Med vožnjo dobiš občutek, da si se znašel nekje v biblijskem času. Ljudje so namreč še vedno oblečeni enako.
Na izletu obiščeš še tržnico v nekem kraju, a nimaš dosti za kupit, ker je predvidena za domačine, prodaja se usnje, tkanine, začimbe, sadje?. Hm nič pametnega za turiste bi rekla. Daje pa pogled na kulturo. Najbolj se mi je vtisnil spomin, kako so tri najstniška tunizijska dekleta, vsa z zakritimi lasmi, gledale v naju dva in se nama smejale, v stilu, glej kako hecno so oblečeni turisti, medtem ko sva midva mislila isto o njih.
Vrhunec pa je bilo seveda jahanje kamele v puščavo. Kamelo jahati je zelo lahko, kot sedenje na kavču, saj se tako počasi premika, da niti največji štor ne more pasti iz nje. Malo zahtevnejše je le, ko se usede dol, in lahko padeš dol iz nje, ker je bolj hitra, a te vodič kamele drži, tako da sem srečno prilezla dol. By the way, kamelo jahaš kakšnih 15 minut in potem je počitek, ko te vodič kamele spravi dol. V tem času pride nek domačin in ti potisne v roke kokakolo, v stilu ? drži mi, a bolj jezno? a potem ti jo odpre in jo moraš seveda plačati. V tem času prav tako pride nek jahač konja in te zelo nasilno kar vzame v sedlo, če ne glasno protestiraš. Za eno minuto hitrega galopa ti zaračuna 5 dinarjev na osebo, to seveda potem, ko si že nazaj na trdnih tleh. No, jaz sem mu vseeno hvaležna. Prostovoljno ne bi nikoli jahala konja, tako pa sem doživela tudi to, čeprav sem morala plačati. Seveda tega ne bom nikoli več ponovila, ker se je obdržati v sedlu ful težko. Kamelo bi jahala takoj, konja pa nikoli več.
jaz in moja slabša polovička na kameli v tradicionalnih oblačilih
tržnica na jugu Tunizije
nekje ljudje še vedno živijo v podzemnih rovih.....
Domačini; so zelo prijazni. Ponoči ti ni treba skrbeti za varnost, če si kje peš, ker ti ne bo nihče nič žalega storil, vedno pozdravijo in so zelo prijazni do tebe. Prav tako naju niso nikoli okradli, čeprav sva po začetnem skrivanju denarja postala bolj površna. Vsi moški so bolj temne polti, vitke postave in hitro se postarajo. žensk skoraj ne vidiš, če pa so kje, so povečini vse ovite v ruto. žal se izogibajte trgovcev, ker so zelo vsiljivi in tečni kot muhe. Vsa dela v hotelu ? tudi čiščenje v sobah, opravljajo moški. V bistvu so tudi po cestah sami moški. Še ena zanimivost: čeprav svoje ženske zakrivajo ali pa prav zato, v turistke zijajo kot nori. Dobesedno in nič ne pretiravam, če rečem, da gledajo v turistko od takrat ko jo zaznajo pa do takrat ko izgine za vogalom. In svojega buljenja prav nič ne skrivajo. Če so ženske same na otoku, jih moški non stop nadlegujejo. Sama sem enkrat pobegnila s plaže ravno zato, ker mi en tip ni dal miru, moj fant pa je šel po hrano v hotel in ga ni bilo nekaj minut. Seveda lahko kljub temu ženske greste same na Djerbo na morje in se vam ne bo nič zgodilo, le dovolj debelo kožo boste morale imeti, da boste zapodile vsiljivce stran.
tipična oblačila domačink na jugu tunizije
To bi bilo vse. Če ima kakšna pripombe ali vprašanja, pa veste, kam pisat