Toplo priporočam...
Chris BohjalianBIZONJI VOJŠČAK
V severnem Vermontu podivjana reka preplavi bregove in v smrtnem zamahu odplavi devetletni hčerki dvojčici Laure in Terry ja Sheldona. Dve leti po tej tragediji narednik cestne prometne patrulje in njegova žena, ki ne more več imeti otrok, vzameta k sebi rejenca: desetletnega afro-ameriškega dečka, ki že od rane ga otroštva kroži med rejniškimi družinami in državnimi domovi. Mladi Alfred zelo previdno vstopi v nov družinski krog, saj si ne dovoli upati, da bo našel stalni dom pri teh prijaznih ljudeh, katerih življenja so še vedno pod vtisom strašne izgube. Čez cesto od Sheldonovih živi starejši par, ki vzame Alfreda pod svoje okrilje. Prav onadva Alfredu predstavita zgodovino bizonjih vojščakov; to so bili afro-ameriški konjeniki, ki so sloveli po svoji načelnosti, časti in osebni odgovornosti, s čimer navdihujejo otroka.
***
Tankočutni opis življenja je lirična in večplastna zgodba, ki raziskuje pomen zakona, vezi med starši in otroki ter razmerja, ob katerih neka skupnost postane družina. Roman odlikujeta globoka moralnost in načelnost.
Majhno mestece v Vermontu na severu Amerike je vznemirjeno, ko v njihovo skupnost pride desetletni temnopolti deček Alfred. K sebi ga vzame belopolti zakonski par, Laura in Terry Sheldon. Sheldonova sta pred dvema letoma utrpela najhujšo možno izkušnjo, ki se lahko zgodi staršem. Njuni hčerki sta se utopili, ko je bližnja reka zaradi deževja
preplavila bregove, in tragedija je na paru pustila hude posledice.
Dve leti po poplavi Laura začne počasi čustveno okrevati. Vrne se na delo v živalsko zavetišče, začne poučevati verouk in spet zasadi zelenjavo in rože na vrtu, za katerega je skrbela s svojima hčerama. Toda bolečina, bes nad usodo in žalovanje skrha zakon Sheldonovih. Terry, narednik pri državni policiji, je prizadet zaradi ženinih nepredvidljivih nihanj v razpoloženju in se zato zateče v svoje delo. Razdalja med zakoncema je vsak dan večja. Laura se zato odloči, da je najboljši in morda edini
način, da rešita zakon in sebe, posvojitev otroka, kajti sama ne more več imeti otrok. Zakonski par tako v rejo vzame zadržanega desetletnega dečka, ki ga že celo življenje selijo od ene do druge družine. Temnopolti fantek je doživel že toliko zavrnitev, da je zaradi tega nezaupljiv in molčeč. Medtem ko se Laura na dečka naveže in se počasi
spet uči starševstva, pa ima Terry težave s svojimi čustvi do dečka, ki ni njegov pravi otrok in s katerim sta si tako zelo različna. Počuti se odtujen in nekoristen, saj se mu zdi, da ga žena zdaj manj potrebuje. Spusti se v razmerje z mlado žensko, ki zanosi z njim, in začne razmišljati o tem, da bi si ustvaril novo družino. Alfred je do svojih
rejnikov zadržan in pred njima skriva svoja čustva, saj se zaveda napetega odnosa med možem in ženo, poleg tega pa čuti, da ne spada v majhno vaško skupnost, v kateri je edini temnopolti član. Kljub temu se med Lauro in njim sčasoma razvije ljubeč odnos, poleg tega pa se deček spoprijatelji tudi s starejšim sosedom, Paulom Herbertom. Paul je upokojeni univerzitetni profesor in prav on podari dečku knjigo o bivoljih vojščakih; hrabrih temnopoltih konjenikih, ki so se po ameriški državljanski vojni borili proti Indijancem. Paul hoče, da bi bil deček ponosen na svoje korenine ter na zapuščino poguma in časti njegovih prednikov. Prijateljstvo s Paulom in Laurina ljubeča skrb
imata na Alfreda velik vpliv, saj deček prvič v življenju dobi občutek pripadnosti in zaupanja v ljudi. Paul Herbert, ki se težko spopada z upokojitvijo, pa v Alfredu najde navdušenega učenca in fantka iskreno vzljubi.
Terry Sheldon ima pravzaprav največje težave z izgubo svojih otrok, saj se z njo nikakor ne more sprijazniti. V svojem besu, žalosti in osamljenosti se obrne na Phoebe, njegov občutek krivde zaradi varanja žene in zanemarjanja fantka pa dodatno oteži dejstvo, da Phoebe zanosi. Ta še nerojeni, toda njegov lastni otrok, mu namreč
predstavlja mikavno priložnost za novo družino. Tako Terry in Phoebe zaradi svojega razmerja občutita moralno krivdo, vendar hkrati najdeta tolažbo drug pri drugemu. Kajti tudi Phoebe išče dom in mesto zase, ki ga za kratek čas najde pri Terryju.
Pisatelj zgodbo predstavi s stališča vseh vpletenih (poglavja se izmenično usmerjajo na Lauro, Terryja, Alfreda, Phoebe in Paula Herberta) in nam daje vpogled v življenja, ki so jih zaznamovali izguba, strahovi in nezaupanje. S toplino in občasnimi prebliski humorja opisuje vzpone in padce v človeških razmerjih ter sebične in herojske vzgibe, ki jih junaki odkrivajo v sebi. V presenetljivem zaključku romana Alfred izvrši pogumno dejanje, ki bo njegovi netradicionalni družini dalo upanje v prihodnost in bo njegova rejniška starša naučilo sprejeti usodo in oprostiti storjene napake.
Vir
________________________________________________________________________________
Toni Morrison
LJUBEZEN

Pretresljiva zgodba dveh mladostnih prijateljic iz srednje dobro stoječega črnskega okolja, ki pa po čudnih okoliščinah in zaradi nebrzdane sebičnosti odraslih, večino življenja prebijeta v medsebojnem sovraštvu. Morrisonova s posluhom za skrivnosti duše in telesa razkriva
človeško prizadevanje, da bi kljub vsemu nekako ohranili v sebi nedolžnost otroka. "Še preden smo sploh vedele, kdo smo, je nekdo, ki smo mu zaupale svoje življenje, mogel, nameraval, hotel izkoristiti našo majhnost, našo nevednost, naše potrebe, in nas umazati do kosti ..."
Vir***
Amazon.com The first page of Toni Morrison's novel
Love is a soft introduction to a narrator who pulls you in with her version of a tale of the ocean-side community of Up Beach, a once popular ocean
resort. Morrison introduces an enclave of people who react to one man--Bill Cosey--and to each other as they tell of his affect on generations of characters living in the seaside community. One clear truth here, told time and again, is how folks love and hate each other
and the myriad ways it's manifested; these versions of humanity are seen in almost every line. Monsters and ghosts creep into young girls' dreams and around corners and then return to staid ladies' lives as they age and remember friendships and cold battles. Men and women--Heed, Romen, Junior, Christine, Celestial, and the rest of Morrison's cast--cry and sing out their weaknesses and strengths in rotating perspectives. Sandler, a Cosey employee, is a brilliant agent of Morrison's descriptions of human behavior, "Then, in a sudden shift
of subject that children and heavy drinkers enjoy, 'My son, Billy was about your age. When he died, I mean.'" And Romen is allowed to play hero by saving a young girl from a brutal gang rape, while at the same time, he battles disgust like no superhuman would be caught dead feeling. Though slim in pages, Morrison constructs
Love with a precision and elegance that shows her characters' flaws and fears with brutal accuracy.
Love may be less complex than others in the grand Morrison oeuvre, but not because Morrison performs literary hand-holding. Readers will experience in this smooth, sharp-eyed gem another instance of the Toni Morrison craftsmanship: she enters your mind, hangs a tale or two there, and leaves just as quietly as she came.
--E. Brooke Gilbert From Publishers Weekly At the center of this haunting, slender eighth novel by Nobel winner Morrison is the late Bill Cosey-entrepreneur, patriarch, revered owner of the glorious Cosey Hotel and Resort (once "the best and best-known vacation spot for colored folk on the East Coast") and captivating ladies' man. When the novel opens, the resort has long been closed, and Cosey's mansion
shelters only two feuding women, his widow, Heed, and his granddaughter, Christine. Then sly Junior Viviane, fresh out of "Reform, then Prison," answers the ad Heed placed for a companion and secretary, and sets the novel's present action-which is secondary to the rich past-in motion. "Rigid vipers," Vida Gibbons calls the Cosey women; formerly employed at the Cosey resort, Vida remembers only its grandeur and the benevolence of its owner, though her husband, Sandler, knew the darker side of Vida's idol. As Heed and Christine feud ("Like
friendship, hatred needed more than physical intimacy: it wanted creativity and hard work to sustain itself"), Junior of the "sci-fi eyes" vigorously seduces Vida and Sandler's teenage grandson. In lyrical flashbacks, Morrison slowly, teasingly reveals the glories and horrors of the past-Cosey's suspicious death, the provenance of his money, the vicious fight over hisž coffin, his disputed will. Even more carefully, she unveils the women in Cosey's life: his daughter-in-law, May, whose fear that civil rights would destroy everything they hadworked for drove her to kleptomania and insanity; May's daughter, Christine, who spent hard years away from the paradise of the hotel; impoverished Heed the Night Johnson, who became Cosey's very young "wifelet"; the mysterious "sporting woman" Celestial; and L, the wise and quiet former hotel chef, whose first-person narration weaves throughout the novel, summarizing and appraising lives and hearts. Morrison has crafted a gorgeous, stately novel whose mysteries are gradually unearthed, while Cosey, its axis, a man "ripped, like the rest of us, by wrath and love," remains deliberately in shadow, even as his family burns brightly, terribly around him.
Copyright 2003 Reed Business Information, Inc.
Vir