Gre za primer, ki se nam je zgodil včeraj. In sicer: manjši motorni gliser je bil kupljen pri nas, registriran pa ZDA. Ker je bil takoj po plačilu in registraciji prepeljan na Hrvaško (torej izven EU), se je kupec na tak način izognil plačilu davka republiki Sloveniji. Po enem letu je bil čoln zaradi servisa prepeljan iz Hrvaške nazaj v Slovenijo, takrat pa je bil tudi carinjen (carina je bila plačana) in kar se mene tiče, bi se morale tukaj dajatve končati. Po končanem servisu je bil čoln spet prepeljan na Hrvaško. Lastnik tega čolna pa se ga je zdaj odločil prodati in ker je kupec v Sloveniji, smo ga včeraj želeli prepeljati v Slovenijo. Potem pa se je začela groza, niso nas spustili čez mejo, čoln so želeli ponovno cariniti kljub temu (!), da smo imeli zraven vse papirje (tudi tega, da je bil enkrat že carinjen), zadrževali so nas 4 ure, to, da so se obnašali do nas najmanj kot da smo skupina kretenov, če ne že kriminalcev, je v tem primeru še najmanj pomembno.
Kdo ima tukaj prav? Na carini trdijo, da je čoln potrebno cariniti vsakič, ko pride čez mejo v Slovenijo, ker je registriran v ZDA? Kam naj se obrnem? Kateri zakon pregledam? Zneski, jasno, niso majhni (prvič je bila carina plačana v znesku 7000€) in čeprav, normalno, vrednost čolna z leti pada, še vedno želijo carino v 5000€.
Za vsako informacijo bom hvaležna!