Prijava
Registracija Pozabljeno geslo

Forum

Specialna in rehabilitacijska pedagogika (defektologija)

Pojdi na stran 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 6
alecia
Starost: 36Pridružen: 22. jul 2004Prispevkov: 701Kraj: okolica PtujaStatus:Offline
Objavljeno: 5. sep 2006 20:31
Povezava do prispevka
Punce,lepo pozdravljene!

Sem gim. maturantka in že zelo veliko razmišljam o nadaljnem vpisu,ena izmed možnosti je tudi,da se vpišem na specialno in rehabilitacijsko pedagogiko na Pedagoško fakulteto.Zato vas lepo prosim,če bi mi katera lahko pomagala in mi posredovala kakršnekoli podatke o tej smeri-če seveda le te ima. Vsak podatek mi bo prišel prav (kako je kasneje z zaposlitvijo,sam študij,profesorji...). Kolebam med tem in medicino (se pa vendarle bolj nagibam k medicini),zelo rada bi delala z ljudmi,ampak je letos bil takšen naval na medicino,da si raje še kakšno rezervno možnost najdem,ki me bo seveda veselila.

Za vse se vam najlepše zahvaljujem!
0
Nazaj na vrh
sanda
Starost: 41Pridružen: 5. jun 2005Prispevkov: 4168Kraj: n/aStatus:Offline
Objavljeno: 5. sep 2006 20:42
Povezava do prispevka
Pozdravljena!

Jaz sem letos absolventka defektologije oz. specialne pedagogike. Ime študija so letos uradno preimenovali in to vedno poudarjajo, da je tako bolje in bolj prijetno za uho (to slišiš med študijem  še večkrat)

Hm, kje naj začnem? Sam študij je mešanica pedagoških znanosti, didaktike in metodike dela ter nekaj medicinskih predmetov, pri čemer ne gre za veliko spuščanje v podrobnosti in da bi bilo treba res veliko vedeti prav kot na medicini.
Praksa se začne že v 2.letniku in jo imaš tudi v 3 in 4 letniku. Mislim, da je prakse kar dovolj, da spoznaš delo spec.pedagoga in da vidiš, kje bi rada delala. Z zaposlitvijo baje ni težav, ker je potreba po spec. pedagogih v porastu (morda kmalu tudi na srednjih šolah). To tudi poudarjajo na faksu in mislim, da bom tudi jaz kmalu dobila kakšno ponudbo. Plača je ok, odvisno kaj želiš in koliko se ti zdi zadosti. Učiteljska plača pač, z dodatkom, če delaš na osnovni šoli s prilagojenim programom (10%) in če delaš v kakšnem zavodu (20%) glede na stopnjo motnje populacije s katero delaš.
Mi smo imeli v 1. in 2.letniku kup enih neuporabnih predmetov, s tem da mislim, da so zdaj to nekaj spremenili in bo novim vpisnim generacijam bolje. Profesorji so eni zelo v redu, spet drugi pa tako tako - kakor tudi povsod drugje. Je pa nekaj moških profesorjev in nekaj žensk, morda je več žensk, kar je tudi tipično za ta poklic.

Če te še kaj zanima (bolj specifičnega) me vprašaj . Lp
0
Nazaj na vrh
alecia
Starost: 36Pridružen: 22. jul 2004Prispevkov: 701Kraj: okolica PtujaStatus:Offline
Objavljeno: 5. sep 2006 21:01
Povezava do prispevka
Kako lepo od tebe,Sanda,hvala ! Veliko si mi pomagala.
Vprašala bi te še,kje dobim zaposlitev? Kot si že nekaj omenila,na šolah s posebnimi potrebami: je to kot učitelj otrok s posebnimi potrebami ali bolj kot nekdo posebej na šoli,ki pomaga otrokom,do izboljšanja njihovega stanja? Moj brat ima cerebralno paralizo in ga je mama veliko časa spremljala k defektologinji,da se je s strokovno pomočjo naučil izgovorjave glasov,po par ur na teden,mesec(?),se spomnim se več. Se za takšnega defektologa specializiram ali je to pač odvisno od tega,kje dobim zaposlitev potem,ko končam študij? In kako je potem,ko končam 4-letni študij,če bi hotela nadaljevati v tej smeri(magisterij npr.) ?

Imam veliko vprašanj,se opravičujem.

Lp!
0
Nazaj na vrh
sanda
Starost: 41Pridružen: 5. jun 2005Prispevkov: 4168Kraj: n/aStatus:Offline
Objavljeno: 5. sep 2006 21:27
Povezava do prispevka
Ti kar vprašaj, bolje da veliko sprašuješ kot premalo . Z veseljem ti pomagam

Možnosti za zaposlitev so kar pestre in raznolike. Naštela jih bom nekaj, za katere jaz vem, morda pa se lahko zaposliš še kje drugje.

1. vrtec
V vrtcu lahko delaš v rednem oddelku ali pa v razvojnem oddelku. Le-tega nimajo vsi vrtci je pa namenjen otrokon s težjimi motnjami (tudi v duš.razvoju) in z večjimi težavami, ki jim onemogočajo vključitev v redni oddelek vrtca.

2. redna osnovna šola
V šoli lahko poučuješ prvo triletko (vendar se tomalo prakticira, ker raje vzamejo učitelja razrednega pouka, je pa mogoče v kolikor ne dobijo ustreznega učitelja ali ni nobenega na razpolago). Druga možnost je, da si učitelj, ki z razrednim učiteljem poučuje skupaj v razredu in sta nekakšen tim (redka varianta, ki se pri nas redko uporablja - če se sploh ). Tretja možnost je da si del šolske svetovalne službe in nudiš otrokom dodatno strokovno pomoč (lahko za otroke z odločbami, lahko pa tudi brez). Ta pomoč poteka nekajkrat tedensko v ali izven razreda (pogosteje), pri čemer delaš z otrokom na področjih kjer ima težave in rabi pomoč (se dogovarjaš z njegovimi učitelji in ostalimi, ki z njim delajo - npr. starši, fizioterapevt, psiholog,...). Ta možnost je najpogostejša in vsaj meni zelo v redu. Z otrokom si sam, izven razreda, in se ti veliko bolj zaupa kot včasih svojemu razredniku. Poleg tega imaš 45 minut časa, da lahko z njim individualno delaš in mu res pomagaš tam, kjer ima težave.

3. osnovna šola s prilagojenim programom (OŠPP)
Na tej šoli si učitelj, in lahko učiš vse razrede. To je šola, ki ima nižji izobrazbeni standard od redne osnovne šole. Tja hodijo otroci z lažjo motnjo v duš. razvoju in otroci, ki imajo tako velike težave v osnovni šoli, da so se morali prešolati. Veliko pa je tudi takih otrok, ki so tam pristali po nesreči oz. z nezadostnim razlogom (npr. v šoli problematični in se učiteljem ni dalo z njim ukvarjatio pa so ga kar dali v OŠPP). Meni je delo tukaj zelo všeč. Razredi so veliko manjši (okrog 10 otrok) in učni načrt ni tako tekmovalen in natrpan kot v redni osnovni šoli.

4. mobilni specialni pedagog
Novejša možnost, ki se tudi veliko uporablja. Nekatere šole (predvsem manjše) nimajo toliko sredstev, da bi plačale defektologa za poln delovni čas, zato si za tistih par ur,. ko ga potrebujejo sposodijo. To pomeni, da kot mobilni spec. pedagog hodiš po večih šolah (imaš pa matično šolo, kjer si stalno zaposlen in kjer imaš kabinet). Tudi ni slabo delo,je pa veliko vožnje. Vedno moraš biti pripravljen na kaj novega in zeeelo fleksibilen (prilagajaš se pač velikemu številu ljudi).

5. zavodi in podobno
Veliko spec. pedagogov gre prav sem, ker je tukaj plača nekoliko večja (ker so pogoji dela težji dobiš 20% dodatek). Meni tukaj delo ni preveč všeč, ker so tukaj res zelo ubogi otroci in odrasli in se mi zdi, da imam vsaj jaz tukaj manj perspektive in možnosti za udejanjanje pomoči in svojih  zamisli. Tukaj se velikokrat izvaja le nega otrok, za kar pa vsaj jaz nisem pripravljena.

6. domi za ostarele, zdravstveni domovi, varsteveno delovni centri,...

Tvoj brat je verjetno obiskoval defektologinjo z izobrazbo surdo-logo (imenovano tudi logopedija). Študij je načeloma samo defektologija oz. spec. pedagogika, vsake štiri leta pa se razpiše tudi smer surdo-logo, kar pomeni, da lahko delaš tudi z gluhimi in slepimi osebami. Jaz sem smer dp-fibo (torej "navadna") in bi lahko kasneje tudi naredila dodatne izpite in bi lahko tudi delala s slepimi in gluhimi.
O magisteriju pa tudi nevem kaj veliko. Vem samo, da je tega vse več in da moraš imeti povprečje ocen 8. Morda je to pomembneje, če se zaposluješ v regiji, kjer je velika konkurenca (npr. ljubljana), na vzhodnem koncu s katerega pa ti prihajaš pa glede tega ni težav.

Uf, to je zaenkrat to. Če pa je še kaj, kar te zanima, pa samo vprašaj!

Lp
0
Nazaj na vrh
alecia
Starost: 36Pridružen: 22. jul 2004Prispevkov: 701Kraj: okolica PtujaStatus:Offline
Objavljeno: 5. sep 2006 21:44
Povezava do prispevka
To pa je zelo izčrpno poročilo iz prve roke .Ne vem,kako se ti naj zahvalim,samo hvala se mi zdi premalo!

Če smem vprašati...Na podlagi česa si se odločila za ta študij? Mene namreč zelo veseli delo z ljudmi,posebej takimi,ki imajo posebne potrebe (bolniki,invalidni ljudje...). Še posebej z otroci. Bi umrla od žalosti,če ne bi imela te možnosti nekoč.

Med temi poklici,ki si jih navedla,pa me najbolj zanima navedeno pod točko 1,4 in 5.Hvala za opis! In ja,moj brat je hodil k logopedinji,imaš prav,vendar se takrat nisem spomnila,da se reče logopedinji logopedinja. Pa tudi ta,logopedija,me zelo zanima. Res zelo dinamično področje.
0
Nazaj na vrh
sanda
Starost: 41Pridružen: 5. jun 2005Prispevkov: 4168Kraj: n/aStatus:Offline
Objavljeno: 5. sep 2006 21:53
Povezava do prispevka
Zakaj sem se odločila za ta študij niti ne vem natančno. Imela sem nekaj izkušenj že od doma (podobno kot pri tebi) in mi je bilo to področje blizu. V gimnaziji pa nisem imela ničesar drugega, kar bi me prav eksplicitno zanimalo. Zato sem se odločila za spec. pedagogiko, čeprav takrat nisem vedela za kakšno vrsto študija pravzaprav gre.
Poznala sem samo zavode in delo spec. pedagoga kot logopeda in to je to. Zdaj, po že skoraj končanem študiju, mi niti malo ni žal, da sem se odločila za ta študij in bi se prav gotovo še enkrat, če bi bila spet v gimnaiziji.

Je res raznolik študij (pokriva veliko različnih področij) in nudi veliko možnosti zaposlitve, baje je kar neka praksa, da menjaš delovno mesto po pribl. 10 letih, kar pri možnostih zaposlitve sploh ni težko. Poznam ljudi, ki so delali v zavodih, nato v OŠPP pa kasneje kot mobilni defektologi in morda še kaj. Je pa pomembno, da si zelo izvirna (izvirnost in raznolikost idej se tukaj zelo ceni), kajti kot spec. pedagog delaš z velikim številom ljudi in otrok z različnimi potrebami  in jim ne moreš vsakič ponuditi istega. Vedno moraš imeti v rokavu nekaj novih idej, zamisli in pripomočkov, s katerimi pritegneš otrokovo zanimanje in s tem tudi pripravljenost za delo.

Me veseli, da sem ti pomagala. Če rabiš še kaj, samo vprašaj. Veseli me, da ti lahko pomagam pri odločitvi
0
Nazaj na vrh
alecia
Starost: 36Pridružen: 22. jul 2004Prispevkov: 701Kraj: okolica PtujaStatus:Offline
Objavljeno: 5. sep 2006 22:24
Povezava do prispevka
Si mi zelo veliko pomagala,vsak podatek mi pride prav.

Je snov zelo težka za razumevanje?Jih veliko obupa med študijem,pade letnike? Sem si pogledala predmetnik in mislim,da ni mačji kašelj.

Lp!
0
Nazaj na vrh
sanda
Starost: 41Pridružen: 5. jun 2005Prispevkov: 4168Kraj: n/aStatus:Offline
Objavljeno: 6. sep 2006 8:28
Povezava do prispevka
Snov je treba razumeti in povezovati, tega je veliko. Meni se ni zdela pretežka . So kakšni izpiti, za katere rabiš več časa, spet drugi, ki jih narediš brez problema. Predvsem gre za široko razmišljanje in povezovanje izkušenj in teorije.

Predmetnik bo zdaj z bolonjsko nekaj spremenjen, moram malce pogledati kako in kaj. Zagotovo vem le za dva predmeta, da so enega ukinili, druga dva pa skupaj združili.

Pri nas jih je bilo v prvi letnik vpisanih mislim da 68, v drugi letnik nas je šlo 63 (torej 5 jih je odpadlo; od tega sta si dva premislila glede študija, ostali so ponavljali). Kasneje jih je padlo še nekaj, ampak še vedno nas je bilo (nas je) na koncu 50 in še nekaj. Po mojem ni panike glede tega, da bi jih veliko padlo, bolj je problem, da nekateri ugotovijo, da to ni študij za njih in si potem premislijo. Sicer pa v prvem letniku še ni prakse in ne moreš vedeti, kaj vse lahko delaš, to vidiš šele kasneje ko imaš prakso v različnih ustanovah (vse tisto, kar sem ti že napisala). Tako, da ni ravno ok, če v prvem letniku obupaš prehitro, kasneje postane vse veliko bolj logično in praktično uporabno.

Lp
0
Nazaj na vrh
**barby**
Starost: -14Pridružen: 27. nov 2004Prispevkov: 1374Kraj: n/aStatus:Offline
Objavljeno: 6. sep 2006 20:04
Povezava do prispevka
Kakšna je pa kaj omejitev? Vsaj zadnje leto? Je naval kar vsko leto malo večji, kajne.
Avoiding danger is no safer in the long run than outright exposure.
Helen Keller
0
Nazaj na vrh
sanda
Starost: 41Pridružen: 5. jun 2005Prispevkov: 4168Kraj: n/aStatus:Offline
Objavljeno: 6. sep 2006 20:08
Povezava do prispevka
Ja, to pa res. Ko sem se jaz vpisovala ni bilo velike omejitve, letos pa je bila precej višja. Točnega podatka pa nimam 
0
Nazaj na vrh
alecia
Starost: 36Pridružen: 22. jul 2004Prispevkov: 701Kraj: okolica PtujaStatus:Offline
Objavljeno: 6. sep 2006 21:43
Povezava do prispevka
Za vse se ti najlepše zahvaljujem!

Če bom še karkoli potrebovala,upam,da se še lahko kaj oglasim.

Lp!
0
Nazaj na vrh
sanda
Starost: 41Pridružen: 5. jun 2005Prispevkov: 4168Kraj: n/aStatus:Offline
Objavljeno: 6. sep 2006 21:49
Povezava do prispevka
Ni problema, ti kar vprašaj!

Lp
0
Nazaj na vrh
majchi_na
Starost: 33Pridružen: 20. apr 2006Prispevkov: 19Kraj: n/aStatus:Offline
Objavljeno: 19. sep 2006 18:33
Povezava do prispevka
sicer sem še dijakinja tretjega letnika gimnazije ampak dobro je
razmišljat za naprej Smile je vpis za dp-fibo vsako leto?ker za surdo-logo
vem da je vsaka 4 leta.no sej drugo kar me je zanimalo si pa že vse
obširno odgovorila Smile
0
Nazaj na vrh
sanda
Starost: 41Pridružen: 5. jun 2005Prispevkov: 4168Kraj: n/aStatus:Offline
Objavljeno: 19. sep 2006 19:03
Povezava do prispevka
Ja, za "navadno" smer je vpis vsako leto, za surdo-logopa tako kot si rekla. letos naj bi bila razpisana oz. za tiste, ki so letos v prvem letniku, ker je itak 1. letnik enak, potem se pa v drugem letniku razdeli.
0
Nazaj na vrh
super lolo
Starost: 39Pridružen: 20. sep 2006Prispevkov: 7Kraj: cerknoStatus:Offline
Objavljeno: 20. sep 2006 22:06
Povezava do prispevka
Jaz
tudi študiram specialno in rehabilitacijsko pedagogiko-zdaj bom tretji
letnik. In se zelo strinjam z vsem kar je napisala SAnda.


Študij
je zelo zanimiv, konkretno delo je šele v drugem letniku in takrat
mnogi ugotovijo da to pa ni za njih, ker so tud kakšne neprijetne reči.
Meni je zelo všeč in ga nikoli ne bi zamenjala. Če imaš še kakko
vprašanje mi lahko na mail pišeš: vil@email.si

0
Nazaj na vrh
Pojdi na:
Specialna in rehabilitacijska pedagogika (defektologija)
Stran 1 od 9
Pojdi na stran 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 6
Pojdi na stran:

Preberi še


Kozmetometer
Zadnje ocene
Zadnji izdelki
  • Tanja 19. mar 2023 20:52
    RES slabo, meni izsušuje kožo
  • Tanja 21. feb 2023 18:20
    Izvrsten, najboljši
  • [*jag0da*] 19. feb 2023 12:25
    Svaljka se
  • [*jag0da*] 19. feb 2023 12:05
    Ne preprečuje vonjav
  • [*jag0da*] 19. feb 2023 11:57
    Ne neguje
Forum
Zadnje objave
Najbolj brano
Trenutno dogaja
Izpostavljamo